„Bezpieczne Interneciaki” to projekt realizowany przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, współfinansowany ze środków Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Spot promocyjny jest jednym z elementów akcji informacyjnej dla dzieci i ich rodziców uświadamiającej potencjalne zagrożenia płynące z sieci. Serwis twórców filmowych TLUMTLUM zrealizował wersję 30 i 60 sekundową.
Spot ma za zadanie zachęcać do wejścia na specjalną stronę projektu www.bezpieczneinterneciaki.pl po więcej informacji na temat sposobów zabezpieczenia nieletnich przed nieodpowiednimi treściami w internecie. Na stronie znajdziemy również materiały z konferencji „Ochrona małoletnich w internecie „, Kodeks Dobrych Praktyk dotyczący szczegółowych zasad ochrony małoletnich w audiowizualnych usługach medialnych na żądanie oraz wypowiedzi specjalistów.
– Spoty zrealizowaliśmy w konwencji dokumentalnej, pytając rodziców, nie aktorów o ich sposoby na zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa w Internecie. Z długich sekwencji wypowiedzi wybraliśmy te najbardziej sugestywne – mówi Jan Okulicz-Kozaryn z TLUMTLUM.
Spoty są emitowane TVP.pl, YouTube oraz Ipli.