Ericsson (NASDAQ: ERIC) podpisał umowę o transformacji systemów wspomagających procesy biznesowe (BSS – Business Support Systems) z firmą Bhutan Telecom, największym dostawcą usług telekomunikacyjnych w Bhutanie. Zgodnie z postanowieniami umowy, cały system rozliczeń spółki Bhutan Telecom zostanie przekształcony w konwergentne środowisko obsługujące użytkowników usług mobilnych, sieci naziemnych oraz sieci szerokopasmowych DSL.
W wyniku współpracy Bhutan Telecom będzie mógł przeprowadzać promocje, informować o nich klientów, tworzyć pakiety produktów i usług, kontrolować koszty dla klientów abonamentowych oraz personalizować usługi. Operator będzie mógł tworzyć i oferować promocję i kampanie w czasie rzeczywistym i dopasowywać je do zainteresowań użytkowników równocześnie monetyzując stały wzrost transmisji danych.
Ericsson będzie odpowiedzialny za projekt, wdrożenie i integrację nowego rozwiązania z systemem. Konwergentne rozwiązanie rozliczeniowe, oparte na BSCS iXR4 firmy Ericsson, oraz funkcje monetyzacji danych, takie jak PCRF, zostaną zintegrowane z obecną infrastrukturą Bhutan Telecom. Spółka ta przeniesie swoich klientów na nową platformę do trzeciego kwartału 2016.
Tshewang Gyeltshen, prezes Bhutan Telecom, mówi: – Cieszy nas dalsze wzmocnienie współpracy z firmą Ericsson. Ta transformacja pomoże nam ustandaryzować i zmodernizować nasze systemy rozliczeniowe. Będziemy w stanie wprowadzić innowacyjne oferty skierowane do naszych klientów, a równocześnie efektywnie zarządzać opcjami zróżnicowanych opłat.
Paolo Colella, Head of Region India, Ericsson, mówi: – Jesteśmy zaszczyceni możliwością współpracy z Bhutan Telecom nad transformacją architektury ich systemu billingowego. Bhutan Telecom będzie mógł teraz szybko wprowadzać nowe, innowacyjne i elastyczne mechanizmy naliczania opłat dla swoich klientów, utrzymując równocześnie kontrolę nad dochodami. To przyniesie wzrost satysfakcji klienta.