Home.pl chce oszczędzić swoim klientom negatywnych doświadczeń z kontrahentami niepłacącymi w terminie. Podjął strategiczną współpracę z BIG InfoMonitor i zamieszcza na platformie rozwiązania zwiększające ochronę finansów przedsiębiorstwa. Cel to zabezpieczenie przed utratą płynności finansowej oraz zatorami płatniczymi, a także wskazywanie narzędzi do odzyskiwania należności i budowania wizerunku firmy wiarygodnej finansowo.
Jak pokazują najnowsze dane, z opóźnionymi płatności kontrahentów miało do czynienia już niemal 90 proc. firm z sektora MSP, podczas gdy jeszcze przed rokiem ich odsetek był o 22 proc. niższy. Nierzetelni płatnicy występują w każdej branży. Dlatego warto uchronić się przed ryzykiem nawiązania niekorzystnej współpracy i w Nowy Rok wejść z odpowiednim wsparciem bezpieczeństwa finansowego swojego biznesu.
Brak weryfikowania z kim na co dzień robi się interesy, może doprowadzić do szeregu poważnych problemów, a nawet do upadku firmy. Wiele firm już się o tym przekonało. Z badania zrealizowanego w IV kwartale roku przez Instytut Keralla Research na zlecenie BIG InfoMonitor wynika, że w ostatnich 6 miesiącach niemal 60 proc. przedsiębiorców czekało na uregulowanie faktur ponad 30 dni po terminie, a niemal 54 proc. – ponad 60 dni. I co gorsza, nie zawsze kończy się to szczęśliwie. Ostatecznie dwie na trzy firmy, oczekujące na płatności, przeciętnie nie odzyskują co czwartej złotówki.
– Niestety polscy przedsiębiorcy zbyt późno zaczynają się martwić o pieniądze – często dopiero wtedy, gdy klient kilka miesięcy zwleka z zapłatą – mówi Sławomir Grzelczak, prezes BIG InfoMonitor. – Wraz z home.pl chcemy temu przeciwdziałać. Postaramy się przekonać małych i średnich przedsiębiorców, aby zawsze sprawdzali wszystkich swoich kontrahentów przed podpisaniem każdego kontraktu – dodaje.
Działania prewencyjnie na platformie home.pl
Za pośrednictwem strony home.pl przedsiębiorcy będą mogli zapoznać się i skorzystać z rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo firmowych finansów. Dla klientów home.pl zostały przygotowane specjalne pakiety Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor z zakresu działań zapobiegających powstawaniu zatorów płatniczych oraz usług windykacyjnych. Z przedsiębiorcami, którzy wykażą zainteresowanie ofertą BIG InfoMonitor i wypełnią formularz na stronie home.pl, konsultanci BIG InfoMonitor skontaktują się w kolejnym dniu roboczym i przeszkolą ich w zakresie dostępnych usług.
Użytkownicy home.pl będą mieli możliwość skorzystania z następujących usług Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor:
- Weryfikacja kontrahenta poprzez pobieranie raportów z BIG IM, BIK, ZBP
- Usługi miękkiej windykacji – wysyłanie wezwań do zapłaty i powiadomień o wpisie (Pakiety windykacyjne) oraz wprowadzanie informacji gospodarczych o nieuregulowanych płatnościach do Rejestru Dłużników
- Udział w programie Firma Wiarygodna Finansowo – Certyfikat
– Zależy nam na bezpieczeństwie biznesu naszych klientów. Stąd pomysł na zaproponowanie im łatwego dostępu do wiarygodnego źródła informacji o dłużnikach, które posiada BIG i BIK – mówi Beniamin Krupowicz, Business Development Manager w home.pl – Koszty dostępu do tego typu informacji w porównaniu z korzyściami jakie ze sobą niosą, są niewielkie. Najtańszy miesięczny abonament zaczyna się już od kilkudziesięciu złotych. W ramach abonamentu nasi Klienci będą mieli możliwość pobrania określonej puli raportów sprawdzających wiarygodność finansową swoich kontrahentów oraz korzystać z wielu dodatkowych usług wspierających biznes przed utratą płynności finansowej.
Klienci home.pl oraz przedsiębiorcy będą mogli skorzystać z cyklu bezpłatnych webinarów przybliżających tematykę bezpieczeństwa firmowych finansów oraz rozwiązań wspierających ich ochronę. Pierwsze wydarzenie odbędzie się dniu 11 grudnia o 14.30, gdzie przedstawiciel Biura Informacji Gospodarczej opowie o bazach BIG InfoMonitor oraz możliwościach ich wykorzystania. Rejestracja za pomocą formularza.
Sprawdzanie kontrahentów – polisa ubezpieczeniowa przed zatorami płatniczymi
Dziś właściwie powinno się dopisać do obowiązków właściciela lub wyznaczonego pracownika firmy sprawdzanie, z kim przedsiębiorstwo zawiera najważniejsze kontrakty. Tym bardziej, że problemy z opóźnionymi płatnościami i zatorami płatniczymi pojawiają się lub mogą pojawić zawsze, nawet w okresie świetnej koniunktury gospodarczej. W Biurze Informacji Gospodarczej InfoMonitor znajduje się ponad 70 mln informacji o płatnościach konsumentów i przedsiębiorców. Warto sięgać do tej bazy regularnie, aby wiedzieć kto płaci swoim partnerom na czas, a kto zwleka i figuruje w Rejestrze Dłużników jako czyjś dłużnik. W przypadku znalezienia negatywnych wpisów, powinna się pojawić refleksja, czy na pewno chcemy narażać się na ryzyko współpracy z firmą, która może za towar lub usługę zapłacić po wielu miesiącach lub w ogóle.