piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Biometria w usługach finansowych

    Zobacz również

    W Polsce rośnie grupa osób, które z chęcią testują i sprawdzają nowinki technologiczne i produktowe. W 2016 roku 30 proc. osób deklarowało otwartość i chęć korzystania, z czego 12 proc. stanowiło grupę heavy users. W usługach finansowych widocznym trendem technologicznym jest wykorzystywanie biometrii, czyli indywidualnych cech fizycznych klienta do jego automatycznego rozpoznawania i identyfikacji.

    - Reklama -

    Szereg podmiotów już teraz oferuje aplikacje i rozwiązania wykorzystujące biometrię. Trwają prace nad dalszym rozwojem tej dziedziny. Zjawisko to jest częścią trendu automatyzacji placówek i obsługi klienta. Zainteresowanie tematem może wzrosnąć po wprowadzeniu dyrektywy o płatnościach mobilnych PSD2, rozszerzającej ramy prawne usług płatniczych.

    Obecnie jedna piąta Polaków twierdzi, że podczas zakupów w sklepie woli dokonywać płatności za pomocą urządzenia mobilnego. Ponadto, 28 proc. Polaków czeka na rozwój w tej dziedzinie.

    Iwona Szewczak, analityk GfK w dziale Business & Social Research, komentuje: – Branża finansowa w Polsce jest jedną z bardziej innowacyjnych w skali świata. Obecnie gorącym tematem jest transformacja i automatyzacja placówek i obsługi. Częścią tego trendu są rozwiązania biometryczne, szczególnie w obszarze płatności i aplikacji mobilnych. Możliwe są inne zastosowania, takie jak np. asystent głosowy, roboty obsługowe. Warto pamiętać, iż obecnie już jedna czwarta Polaków twierdzi, że akceptuje, kiedy strona internetowa śledzi ich wizyty i poleca produkty. Odsetek ten wzrasta aż do 52 proc. w grupie Leading Edge Consumers (LEC), czyli wśród konsumentów, którzy ze względu na swoje obecne postawy pozwalają przewidywać wzrost określonych trendów w przyszłości.

    Bycie nieustannie podłączonym do internetu daje konsumentom poczucie wygody. Korzystając z urządzeń mobilnych, na bieżąco sprawdzają informacje i dokonują zakupów. Jedna trzecia Polaków przyznaje, że urządzenia mobilne są dla nich najważniejszymi narzędziami zakupów. Z kolei 44 proc. twierdzi, że wyobraża sobie przyszłość, w której tradycyjne sklepy nie będą odgrywać znaczącej roli. W grupie LEC odsetek ten wzrasta aż do 68 proc.

    Odwołując się do historii wcześniejszej i szukając prognostyków, z chwilą boomu na smartfony powszechnie dostępny stał się internet mobilny i aplikacje. Na przestrzeni lat 2011-2016 sprzedaż urządzeń elektroniki użytkowej wzrosła na całym świecie o 227 proc. W krajach rozwijających się wzrost ten był niemal dwukrotnie wyższy i wynosił 408 proc.

    Iwona Szewczak dodaje: – W Polsce obserwujemy stabilny wzrost liczby osób posiadających smartfon z dostępem do internetu przy równoczesnym spadku liczby osób posiadających telefony komórkowe bez dostępu do sieci. Naturalnym trendem wydaje się więc wzbogacanie płatności mobilnych i aplikacji o dodatkowe funkcjonalności, a co za tym idzie, wprowadzenie biometrii jako czynnika wzrostu poczucia bezpieczeństwa użytkowników. W umiejętnym wykorzystaniu i promowaniu tej technologii ważne jest wykorzystanie wiedzy o barierach i driverach korzystania, obserwowanych po stronie użytkownika końcowego.

    ŹródłoGFK
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Średnio 455 osób rocznie ginie w pożarach budynków

    Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji złożyło projekt rozporządzenia, w ramach którego obowiązkowa będzie instalacja autonomicznego czujnika dymu lub tlenku...