AT&T ogłosiło prowadzenie prac nad platformą usług lokalizacyjnych dla firm, której uruchomienie spodziewane jest jeszcze w 2011 roku. Projekt poszerzy portfolio AT&T o Mobile Resource Management, usługi wykorzystujące chmurę. Prace prowadzone są przy współpracy z LOC-AID Technologies oraz TechnoCom. Celem jest dokładna informacja oraz usługi śledzenia, na bieżąco, dowolnych obiektów i urządzeń.
Technologia zaproponowana przez AT&T umożliwia klientom biznesowym dostęp do określonych informacji, udostępnianych siecią, które mogą być przeznaczone do wykonywania zadań biznesowych, przy użyciu urządzeń posiadanych przez pracowników lub docelowego klienta.
Przykładem może być śledzenie trasy firmowego samochodu, którym pracownik udaje się w różne miejsca, celem oceny stanu technicznego różnych urządzeń. Pozwala to śledzić, w czasie rzeczywistym, trasę przejazdu, automatycznie nanosić na mapę lokalizację danego zdarzenia. Jednocześnie pracownik może na bieżąco, za pomocą telefonu czy innego urządzenia przesłać informacje na temat zadania czy zdjęcia usterek. Oprogramowanie automatycznie rejestruje potrzebne informacje w bazie danych. Zdaniem twórców pozwala to zaoszczędzić wiele pracy i papieru.
Dodatkowo, dzięki rozwiązaniom LaaS (Location as a Service), firmy będą mogły uzyskać dostęp do informacji o lokalizacji klienta, na żądanie.