piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Black Friday najważniejszym świętem branży ecommerce

    Zobacz również

    Black Friday to dzień, w którym polskie sklepy internetowe generują jeden z największych poziomów sprzedaży w ciągu całego roku. Według szacunków Blue Media, wartość transakcji dokonanych tego dnia wzrośnie pięciokrotnie w porównaniu do innych dni. Blue Media swoje szacunki opiera na podstawie obserwacji z ubiegłego roku oraz danych pochodzących ze swojego systemu Płatności Online BM, z którego korzysta ponad 2,6 tys. sklepów internetowych.

    - Reklama -

    Black Friday to piątek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia, kiedy to w sklepach ogłaszane są specjalne oferty cenowe na wiele produktów. W Polsce to branża ecommerce wypromowała ideę bardzo dużych promocji, sięgających nawet kilkudziesięciu procent.

    – Rok 2017 wydaje się przełomowym, gdy mówimy o Black Friday i akcjach jemu towarzyszących. O ile do tej pory dzień ten dość nieśmiało starał się zagościć na polskim rynku poprzez samodzielne akcje sklepów i marek, o tyle bieżąca edycja czarnego festiwalu zakupów zaowocuje wieloma akcjami tematycznymi popularnych portali zakupowych, skupiających oferty wielu sklepów w jednym miejscu – mówi Paweł Morozowski z drogerii internetowej SuperKoszyk.pl. Sklep przewiduje dziesięciokrotny wzrost liczby zamówień na swoich stronach w związku ze zbliżającymi się promocjami.

    Black Friday towarzyszą inne promocyjne dni, takie jak Black Weekend czy Cyber Monday. Dla klientów to okazja, by znaleźć coś dla siebie w niższej cenie, a dla sklepów internetowych jest to czas wzmożonej pracy.

    – Pierwsze plany na działania pojawiają się tuż po wakacjach, natomiast faktyczne przygotowania rozpoczynamy z początkiem listopada. Tradycją lat poprzednich, nie organizujemy wyłącznie Black Friday, lecz Black Weekend. Będą to trzy dni specjalnie przygotowanych ofert w promocyjnych cenach z rabatami sięgającymi od -30 do nawet -60%, oraz wyprzedaże, które sięgają nawet do -80%
    – mówi Izabela Sobolewska z SuperKoszyk.pl.

    Z uruchomieniem promocji na tak dużą skalę, a co za tym idzie z dużo większym ruchem na stronie wiąże się sporo wyzwań. – Zeszłoroczny Czarny Piątek był dla nas jednym z najlepszych dni pod względem liczby składanych zamówień, jak i wizyt w naszym sklepie. W związku z tym odpowiednio wcześniej zaopatrujemy się w większe ilości towaru. W tym roku zainwestowaliśmy także w infrastrukturę informatyczną zwiększając moce naszych serwerów. Ponadto nasz magazyn będzie wyjątkowo pracował w sobotę i niedzielę następujące po Black Friday, aby sprawnie obsłużyć wszystkich klientów – mówi Hubert Górecki ze sklepu Cocolita.pl.

    ŹródłoBlue Media
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...