Platforma Stripe, która dostarcza infrastrukturę finansową dla biznesu oraz BLIK, polski system płatności mobilnych, sukcesywnie rozwijają współpracę. Dzięki niej klienci Stripe mogą korzystać z BLIKA do przyjmowania płatności w Internecie bez konieczności dodatkowej integracji. Aby aktywować go jako metodę płatności, użytkownicy Stripe muszą jedynie uruchomić BLIKA w swoim panelu ustawień płatności.
Ta prostota i wygoda we wdrożeniu BLIKA sprawia, że jest on obecnie najpopularniejszą metodą płatności w Polsce na platformie Stripe. Średni dzienny współczynnik konwersji utrzymuje się na wysokim poziomie i wynosi aktualnie między 93 a 95 proc.
Miliony firm, zaczynając od największych globalnych przedsiębiorstw po najbardziej ambitne startupy – używają Stripe do przyjmowania płatności, zwiększania przychodów i szybszego wdrażania nowych modeli biznesowych. Firma, której siedziby znajdują się w San Francisco i Dublinie, dąży do zwiększenia PKB w Internecie. Wśród klientów Stripe są globalni liderzy technologiczni, tacy jak Google, Salesforce, Shopify, jak i tradycyjne przedsiębiorstwa, takie jak Ford i Maersk oraz polskie firmy technologiczne, m.in. Docplanner i Booksy.
– Cieszymy się, że BLIK jest teraz dostępny dla użytkowników Stripe w całej Europie. Stał się on pierwszym wyborem płatności online w Polsce, a globalni dostawcy usług płatniczych, tacy jak Stripe, zapewniają swoim klientom możliwość oferowania ulubionej metody płatności wśród kupujących. Wyniki średniego współczynnika konwersji, który na platformie Stripe w Polsce wynosi obecnie ok. 94 proc., dają nam powody do zadowolenia. Wraz z rozwojem współpracy zakładamy ich dalszy wzrost – mówi Magdalena Kubisa, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w Polskim Standardzie Płatności, operatorze BLIKA.
– Jako globalna firma dbamy o to, aby udostępniać użytkownikom ulubione metody płatności ich klientów. Współpraca z BLIKIEM to ważny kamień milowy dla naszego biznesu – nie tylko pod względem polskich klientów, ale również dla wielu międzynarodowych firm, które chcą prowadzić swoją działalność także na polskim rynku – mówi Marcin Misztal, odpowiedzialny za biznes Stripe w Europie Środkowo-Wschodniej.
Na koniec marca br. z BLIKA aktywnie korzystało z niego ponad 10,5 mln osób. W ubiegłym roku BLIK osiągnął rekordową liczbę 763 mln transakcji, których wartość osiągnęła poziom 103 mld zł (przy 207,5 mld zł od początku uruchomienia systemu w 2015 roku). W stosunku do roku poprzedniego zanotowano wzrost na poziomie ok. 80 proc. liczby transakcji oraz ok. 82 proc. w odniesieniu do ich wartości.
Najwięcej transakcji BLIKIEM realizowanych jest w e-commerce: ich udział wynosi obecnie 63,2 proc. wszystkich operacji. W I kwartale 2022 r. jego użytkownicy wykonali online 156,3 mln transakcji – to o 38 proc. więcej niż rok wcześniej. Wartość transakcji online osiągnęła 18,8 mld zł wobec 12,8 mld rok wcześniej.