System BLIK zakończył wszystkie prace wdrożeniowe i jest już dostępny dla klientów Tatra banka. Słowaccy użytkownicy aplikacji mobilnej Tatra banka VIAMO zyskali tym samym możliwość realizowania wygodnych, szybkich i bezpiecznych płatności mobilnych za pomocą 6-cyfrowego kodu w sklepach online. Od teraz, dzięki tej funkcji kupujący online na Słowacji będą mogli realizować łatwiejsze i natychmiastowe transakcje tylko z poziomu telefonu. Dzięki współpracy z PayU, wiodącym dostawcą usług płatności online w Europie Środkowo-Wschodniej, pierwsze sklepy internetowe na Słowacji już udostępniły metodę płatności BLIK dla swoich klientów.
BLIK SK został przedstawiony na rynku słowackim w 2023 roku po połączeniu z firmą VIAMO. W poprzednich miesiącach umowę z tą spółką w zakresie uczestnictwa w systemie BLIK zawarł pierwszy bank – Tatra banka. Teraz, po zakończeniu prac wdrożeniowych, posiadacze aplikacji Tatra banka VIAMO mogą już korzystać z płatności mobilnych BLIK. Aby zapłacić za jego pomocą, wystarczy, że wygenerują 6-cyfrowy kod w aplikacji Tatra banka VIAMO a następnie wprowadzą go na stronie płatności. Po tym kroku użytkownicy widzą wszystkie szczegóły transakcji i zatwierdzają ją, używając swojego PIN-u w aplikacji. Metoda zapewnia wygodę, szybkość oraz bezpieczeństwo transakcji.
– BLIK to innowacyjna metoda płatności, która gwarantuje klientom najlepsze możliwe doświadczenie płatnicze. Dzięki swoim unikalnym cechom – wygodzie, szybkości i bezpieczeństwu – w pełni odpowiadamy na potrzeby współczesnych konsumentów. Uzupełnia ona szeroką gamę instrumentów płatniczych banku, które zwiększają komfort naszych klientów. Bardzo cieszy nas, że prace wdrożeniowe zostały zakończone i że pierwsi klienci Tatra banka mogą już korzystać z zalet BLIKA
– mówi Lukáš Mochňák, szef działu aplikacji mobilnych w Tatra banka.
PayU zostało pierwszym integratorem płatności, który oferuje BLIKA jako metodę płatności dla sprzedawców internetowych na Słowacji. Użytkownicy aplikacji Tatra banka VIAMO mogą już dokonywać łatwych płatności BLIKIEM w dziesiątkach sklepów internetowych, które korzystają z PayU jako bramki płatniczej.
– Współpraca z BLIK na polskim rynku przynosi doskonałe rezultaty od lat, dlatego cieszymy się, że możemy kontynuować to partnerstwo również w Słowacji i wspierać międzynarodową ekspansję BLIKA. Nowoczesne płatności mobilne, których przykładem jest BLIK, to istotny czynnik sukcesu w sprzedaży internetowej, a PayU, udostępniając BLIKA dla słowackich sprzedawców i kupujących, realizuje swoją misję ułatwiania zakupów online dla każdego – mówi Joanna Pieńkowska-Olczak, CEO PayU GPO na region Europy Środkowo-Wschodniej.
BLIK to system płatności mobilnych, który istnieje na rynku od 2015 roku i działa w ramach aplikacji mobilnych banków, gwarantując użytkownikom najwyższy poziom bezpieczeństwa. W ciągu tego czasu stał się liderem płatności bezgotówkowych w Polsce. Dzięki nowoczesnym funkcjom poprawia doświadczenia płatnicze. Aktualnie jest dostępny w prawie wszystkich bankach w Polsce i aktywnie korzysta z niego blisko 17 mln użytkowników. W ostatnim czasie decyzję o uruchomieniu BLIKA w pełnej integracji z aplikacją mobilną podjął mBank SK, który to rozpoczął prace związane z udostępnieniem tej usługi klientom banku w kanale e-commerce. BLIK SK prowadzi intensywne rozmowy na temat kolejnych wdrożeń, które zostaną ogłoszone w najbliższych miesiącach.
– Przez ostatnie dziesięć lat BLIK osiągnął niesamowity sukces na polskim rynku, zdobywając zaufanie milionów użytkowników. Teraz, z myślą o dalszym rozwoju, skupiamy się na rynku słowackim, w którym dostrzegamy duży potencjał. Nasze dotychczasowe doświadczenia pokazują, że potrafimy skutecznie rozwijać biznes płatniczy dzięki przemyślanej strategii, elastyczności i otwartości na różne modele długoterminowej współpracy – mówi Dariusz Mazurkiewicz, przewodniczący rady nadzorczej BLIK SK.