Usługa płatności odroczonych BLIK Płacę Później została z sukcesem wprowadzona w Millennium Banku i VeloBanku. Opcja krótkoterminowego finansowania w formule „kup teraz, zapłać później” umożliwia użytkownikom jeszcze łatwiejsze zakupy online. To kolejna przydatna funkcja, która poszerza bogate portfolio marki i ulepsza doświadczenia zakupowe w kanale e-commerce. Nowa metoda płatności jest obecnie obsługiwana przez Przelewy24, Cashbill, Tpay, imoje oraz Autopay.
Poszerzamy dostępność usługi, zarówno po stronie wydawców – banków, ale także istotnego segmentu umożliwiającego użytkownikom skorzystanie z usługi w sklepach online, czyli agentów rozliczeniowych. Z nowej metody płatności mogą skorzystać klienci Banku Millennium oraz VeloBanku, płacąc w ten sposób w sklepach internetowych obsługiwanych przez jednych z największych integratorów płatności: Przelewy24, Cashbill, Tpay, imoje oraz Autopay. BLIK wspólnie z partnerami planuje sukcesywnie rozwijać tę usługę, aby wkrótce była ona powszechnie dostępna w e-commerce, ale również mogli z niej skorzystać pozostali klienci bankowości mobilnej w innych bankach. Aktualnie BLIK Płacę Później dzięki obecności u najpopularniejszych agentów rozliczeniowych jest dostępny w tysiącach sklepów internetowych, takich jak np. morele.net, eurofirnay.pl, e-melissa.pl, urbancity.pl czy czytam.pl.
– Rynek płatności odroczonych w Polsce dynamicznie się rozwija i coraz więcej osób jest zainteresowanych zakupem produktów bez zamrażania swoich środków. Jak pokazują wyniki badania zrealizowanego w 2023 roku przez firmę doradczą Kearney, już 64 proc. polskich konsumentów zadeklarowało, że skorzystało z możliwości, jakie niesie za sobą ta opcja. Nowa usługa BLIK Płacę Później jest uzupełnieniem wszechstronności naszej oferty i odpowiedzią na obecne trendy zakupowe. Liczba sklepów, w których można skorzystać z tej metody płatności, stale się powiększa, a my aktywnie współpracujemy z kolejnymi bankami i integratorami, aby udostępnić ten produkt jak największej liczbie użytkowników. Zapraszamy do kontaktu wszystkich uczestników rynku, którzy chcą zaimplementować BLIK Płacę Później – podkreśla Adam Kokoszkiewicz, dyrektor departamentu sprzedaży w Polskim Standardzie Płatności, operatorze BLIKA.
Jak działa usługa?
BLIK Płacę Później umożliwia zakup produktu bez konieczności natychmiastowej zapłaty, co pozwala na elastyczne zarządzanie swoim budżetem. Proces transakcji jest prosty, szybki i bezpieczny, a do jego realizacji potrzeba jedynie 6-cyfrowego kodu BLIK. W części sklepów, aby wybrać tę metodę płatności należy przejść na stronę bramki płatniczej i tam wybrać stosowną opcję. Limit kredytowania jest przyznawany indywidualnie i może wynieść nawet 4 tys. złotych, co obecnie stanowi jedną z najwyższych dostępnych kwot na rynku. Co ważne, spłata zobowiązania w wyznaczonym terminie (do 30 dni) jest całkowicie bezpłatna, a wszelkimi zmianami można zarządzać bezpośrednio w aplikacji banku.
BLIK to powszechny standard płatności mobilnych. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie praktycznie każdy z klientów krajowych instytucji płatniczych oferujących aplikację mobilną. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników. Udziałowcami spółki PSP są: Alior Bank, Bank Millennium, Santander Bank Polska, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski oraz Mastercard.