Brand New Heaven (BNH), agencja marketingu zintegrowanego i reklamy, przygotowała i realizuje kampanię społeczną Fundacji Avalon. Na projekt składają się spoty telewizyjne, radiowe, reklama on line, działania w mediach społecznościowych i specjalnie zaprojektowana platforma internetowa pod adresem extrasprawni.pl. Premiera kampanii miała miejsce 24 listopada br. i potrwa do końca lutego 2019 r.
Kampania ma na celu zmianę myślenia o niepełnosprawności, zarówno wśród osób z niepełnosprawnościami jak i wśród osób sprawnych.
– Mimo wielu prób wizerunek osób z niepełnosprawnością od lat się nie zmienia. Tymczasem wielu z nich to EXTRAsprawni ludzie, uprawiający często ekstremalne dyscypliny sportu – mówi Tomasz Wesoły, Prezes Zarządu Brand New Heaven Sp. z o. o. – Postanowiliśmy wykorzystać właśnie tę EXTRAsprawność jako motyw przewodni. Chcemy wzbudzić podziw dla starań w realizacji marzeń i pokazać, jak wiele takich osób jest wśród nas. Służyć temu ma specjalnie przygotowana platforma komunikacyjna pod adresem www.extrasprawni.pl. Chcemy zachęcić innych EXTRAsprawnych, by zaprezentowali swoje wyjątkowe umiejętności, do których doszli dzięki swojej pasji i ciężkiej pracy i co przynosi im radość, dodaje „skrzydeł”. To mogą być różne rzeczy: żonglowanie, gra na perkusji a nawet pieczenie tortów. I nie jest ważne czy nadsyłający jest, czy nie jest osobą z niepełnosprawnością – zachęca.
Autorzy kampanii chcą nazwać wprost uprzedzenia i pokazać, że nie mają one podstaw. Chcą sprowokować by przykuć uwagę odbiorców. Dlatego głównym motywem kampanii jest aktywność sportowa osób z niepełnosprawnością. W spotach i reklamach pojawią się pytania:
– Myślisz, że sport niepełnosprawnych jest nudny?
– Myślisz, że niepełnosprawni są gorsi? Wolniejsi? Słabsi?
Odpowiedzią na nie będą ujęcia prezentujące ambasadorów kampanii – sportowców z niepełnosprawnością, z powodzeniem uprawiających ekstremalne dyscypliny sportowe. Zobaczymy m.in. kierowców: Sebastiana Luty i Bartosza Ostałowskiego, brązowego medalistę z Paraolimpiady w PyeongChang Igora Sikorskiego (SitWake) oraz drużynę rugbistów trenowanych przez Tomasza Bidusia. Ich sukcesy sportowe wzbudzają szacunek. Udowadniają, że niepełnosprawność w żaden sposób nie przeszkadza w rozwijaniu nawet najbardziej ekstremalnych pasji.
– Tak naprawdę, do osiągnięcia sukcesu, rozwijania własnych pasji i realizacji marzeń wystarczy pewien nakład pracy, czasami wsparcie otoczenia i wytrwały trening” – mówi Tomasz Biduś, Koordynator projektu Avalon Extreme, jeden z ambasadorów kampanii. – Wielu z nas osiągnęło sukces sportowy. Dlatego tak ważne jest przełamywanie stereotypów. Nie wyłączajmy się z aktywności społecznej, zawodowej i sportowej tylko dlatego, że przydarzyła się nam niepełnosprawność – apeluje.
Brand New Heaven jest autorem strategii komunikacji i kreacji. Odpowiadało także za zaplanowanie mediów. Ich zakupem natomiast zajął się Media Group. Do prac przy produkcji spotu telewizyjnego zaproszono dom produkcyjny Lucky Luciano i reżysera Piotra Onopę.
– Bardzo się cieszymy, że mogliśmy wziąć udział w tym przedsięwzięciu. Od początku naszej działalności (Lucky Luciano Picture zostało założone w 2015) angażujemy się w projekty społeczne – to dla nas naturalne. Dodatkowo spot, który wyprodukowaliśmy, jest bardzo ciekawy z punktu widzenia realizacyjnego – mówi Arleta Robinson, executive producer i założyciel domu produkcyjnego Lucky Luciano.
Piotr Onopa od lat reżyseruje reklamy. W jego dorobku znajdziemy liczne teledyski, które wraz z pasją do gry na perkusji mają istotny wpływ na charakterystyczny “rytm” jego prac. Przykłada dużą wagę do atmosfery na planie, która jego zdaniem w istotny sposób wpływa na efekt końcowy. Docenili to klienci tacy jak: Nike, Coca Cola, Durex, Absolut, Samsung czy Citi Bank. Jego kluczem do sukcesu jest doskonała intuicja, którą cechę produktu warto wyeksponować i z jakim przesłaniem pozostawić widza. W naturalny sposób prowadzi aktorów, starannie dobiera muzykę, stawia na żywe kolory w scenograficznej prostocie. Jego klip do piosenki „W dobrą stronę” Dawida Podsiadły został nagrodzony Fryderykiem za najlepszy teledysk w 2016 roku, a ponad 30 milionów odsłon na YouTube potwierdza jego sukces. W 2018 roku spot „Netiokracja” otrzymał Złoty Miecz KTR w kategorii Comunnication/Video.
Za post produkcję spotu EXTRAsprawni odpowiadał Televisor. Z kolei działania digital, public relations i w social mediach prowadzić będzie samodzielnie klient, czyli Fundacja Avalon. Spoty tv będą emitowane w: TVP 1, TVP 2, Polsacie i pakiecie stacji tematycznych. Z kolei w radio wiodącą anteną dla kampanii będzie PR 3. Spoty usłyszeć będzie też można słuchając stacji lokalnych: RMF Maxxx i zrzeszonych w sieci Total Time. Spoty będą emitowane w listopadzie i grudniu br. Z kolei reklama w Internecie potrwa do końca lutego 2019 r.
Kampania społeczna EXTRAsprawni jest prowadzona w ramach projektu „Czy na pewno nie chciałbyś być na moim miejscu?” współfinasowanego ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.