Blog, pomimo rozmaitych trendów, wciąż pozostaje sprawdzonym sposobem na zaangażowanie odbiorów. Przede wszystkim jest to bardzo dobra forma komunikacji z klientami oraz sposób na budowanie wizerunku w sieci. Jeżeli jeszcze nie prowadzicie bloga firmowego, warto rozważyć zmianę tego stanu rzeczy, może to bowiem przynieść spore korzyści.
Coraz więcej firm, zarówno tych małych i jak dużych korporacji, prowadzi blog lub przynajmniej regularnie publikuje artykuły na swojej stronie internetowej. Naszego bloga mogą odwiedzać osoby zainteresowane daną tematyką czy po prostu naszym artykułem. Kolejnym krokiem może być natomiast zainteresowanie się przez nich naszymi produktami lub usługami.
Co możemy zyskać? Korzyści jest wiele. Przede wszystkim dzięki prowadzeniu bloga możemy generować ruch na naszej stronie internetowej, budować świadomość marki, zwiększać jej rozpoznawalność i zdobywać zaufanie klientów, a to przecież jest bezcenne. Dobrze napisane artykuły pomogą też wzmocnić pozycję naszej strony w wyszukiwarce, Blog może być narzędziem budowania wizerunku eksperta w danej branży. Internauci poszukują sprawdzonych opinii, ludzi, którzy znają się na rzeczy. Odpowiednie treści, reagowanie na problemy klientów pomaga zdobywać ich zaufanie i zyskiwać w ich oczach. Potencjał, jakim stają się wchodzący na naszego bloga internauci, można doskonale wykorzystać angażując ich w dalszym stopniu, wywołując pożądane dla naszej działalności efekty dzięki odpowiedniemu Call-To-Action.
Prowadząc bloga mamy też szansę pokazać się naszym klientom z innej strony, przybliżyć im charakter naszej działalności. Pisanie bloga powinniśmy przede wszystkim wykorzystywać do dialogu z naszymi klientami. Szukają oni pomocy, darmowej wiedzy i gdy znajdują ją u nas, automatycznie nasz autorytet i profesjonalizm wzrasta. Dobrze jednak jeżeli nasz blog nie jest tylko bazą wiedzy dla naszych klientów, ale staje się również źródłem inspiracji.
Zanim zatem zaczniecie pisać bloga trzeba stworzyć jego koncepcję, wytyczyć ścieżkę dotycząca jego ogólnej tematyki. Jego atutem powinny być bowiem przede wszystkim starannie dobrane treści. Skąd czerpać inspirację? Przede wszystkim pamiętajmy, że blog ma odpowiadać na potrzeby klientów, dlatego należy słuchać ich głosu, badać ich problemy, pytania i odpowiadać na nie. Warto też zamieszczać ciekawe informacje z branży, najnowsze trendy czy urozmaicić wpisy ciekawymi case study. Pozytywny odbiór mogą mieć też wywiady i opinie ekspertów lub pracowników, którzy przecież najlepiej znają się na tym co oferują.
– Nie można zapominać, że prowadzenie bloga firmowego wymaga od nas przede wszystkim systematyczności, kreatywności i ciągłego dialogu z klientami. Tylko wtedy jest on w stanie odnieść sukces i znacząco wspomóc działalność naszej firmy – mówi Katarzyna Kołodziejczyk, Key Account Manager Grupa 365 NET – Dbając o różnorodność i wysoką jakość treści możemy zaskarbić sobie sympatię i zaufanie naszych obecnych i potencjalnych klientów – dodaje.