LG Electronics zamierza przyspieszyć wprowadzanie na rynek nowych produktów wykorzystujących sztuczną inteligencję. By zrealizować ten cel, firma stale udoskonala swoją autorską technologię uczenia się urządzeń deep learning, a efekty swoich prac przekazuje wszystkim działom, dostarczając im narzędzia do rozwijania funkcji opartych na sztucznej inteligencji.
Technologia DeepThinQ 1.0 została opracowana w ubiegłym roku w stworzonym przez LG koreańskim laboratorium AI, którego badania miały przyspieszyć udoskonalanie tej dziedziny. Rozwiązanie LG pozwala na łatwą instalację sztucznej inteligencji, dzięki czemu projektanci urządzeń mogą implementować ją do szerszej gamy nowych produktów. Urządzenia wyposażone w technologię DeepThinQ, od smartfonów po sprzęt AGD, będą łączyć różnorodne funkcje z nowoczesną platformą sztucznej inteligencji, tak aby maksymalnie zwiększyć satysfakcję użytkowników. By wyróżnić wszystkie produkty wykorzystujące rozwiązania oparte na AI, firma LG wprowadziła markę ThinQ.
DeepThinQ 1.0 obejmuje funkcje oparte na sztucznej inteligencji, takie jak rozpoznawanie mowy, obrazu i sygnałów z czujników czy wykrywanie przestrzeni lub obecności człowieka. Rozwiązania te zostały opracowane na podstawie informacji o zachowaniach użytkowników sprzętu LG, które zbierano przez wiele lat. Od samego początku prac nad technologią DeepThinQ 1.0, firma troszczyła się o otwartość platformy, dzięki czemu zapewniono kompatybilność z różnymi systemami operacyjnymi, takimi jak Android, Linux czy webOS.
Ponadto, dzięki marce LG ThinQ, idea nieustannego uczenia się zyskuje zupełnie nowy sens. Produkty tworzone w ramach platformy DeepThinQ uczą się, wykorzystując chmurę, dzięki czemu z biegiem czasu stają się coraz inteligentniejsze – zaczynają rozumieć zarówno warunki otoczenia, jaki z zachowania użytkowników. Na przykład, inteligentny klimatyzator LG każdego dnia poznaje upodobania domowników i automatycznie schładza pomieszczenie do temperatury, którą uznają za przyjemną. Funkcja monitorująca wnętrze samochodu uczy się natomiast wyrazów twarzy oraz gestów kierowcy, dzięki czemu może rozpoznać pierwsze symptomy senności. Funkcje ThinQ będą mogły także zapamiętywać upodobania osób najczęściej korzystających z samochodu i umożliwić automatyczne regulowanie głośności muzyki, intensywności oświetlenia czy temperatury w kabinie.
Technologia DeepThinQ już teraz wpływa na proces projektowania produktów, zarówno konsumenckich, jak i tych przeznaczonych do zastosowań komercyjnych. W robocie Airport Guide, używanym w koreańskim porcie lotniczym Incheon, zastosowano zaawansowaną metodę redukcji szumów otoczenia, która pozwala na skuteczniejsze rozpoznawanie mowy, a tym samym dokładniejsze analizowanie wypowiedzi pasażerów. Automatyczny odkurzacz LG uczy się natomiast odróżniać meble od zwierząt domowych i odpowiednio dostosowywać swoją trasę.
– DeepThinQ jest odzwierciedleniem naszej otwartej filozofii i wynikającej z niej strategii platformy, partnerstwa i łączności. Realizując właśnie taką ideę możemy dostarczać najefektywniejsze rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji. Technologia ThinQ spowoduje całkowitą zmianę sposobu użytkowania naszych produktów. Dzięki niej konsumenci nie będą musieli już uczyć się obsługi sprzętu, bo to urządzenia nauczą się zachowań użytkowników i będą inteligentnie zaspokajać ich potrzeby – dr IP Park, Dyrektor ds. Technologii firmy LG Electronics