piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Co ósmy internauta na Google+

    Zobacz również

    Już 13 proc. internautów deklaruje korzystanie z Google+, nowego serwisu społecznościowego konkurencyjnego dla Facebook – wynika z badania agencji social mediowej Think Kong i serwisu badawczego StudentsWatch.pl. Jednocześnie serwis Google+ jest rozpoznawalny przez 37 proc. użytkowników Internetu w Polsce. Z badania wynika, że Google+ musi pokonać długą drogę, żeby skutecznie konkurować z Facebookiem.

    - Reklama -

    W ciągu zaledwie kilku miesięcy udało mu się jednak skłonić do rejestracji wielu nowych użytkowników z Polski. Pomimo, że zdecydowana większość internautów na razie nie używa G+, ponad 1/3 internautów deklaruje, że słyszała o serwisie.

    Prawie 94 procent internautów używa serwisów społecznościowych. Dla wielu synonimami tej kategorii są Facebook, NK czy YouTube. Google+ tworzy na razie dużo mniejszą społeczność, ale widać bardzo szybki wzrost – komentuje Norbert Kilen z agencji social mediowej Think Kong – Myślę, że przyszły rok, pojawienie się aplikacji i reklam w G+ sprawią, że własna strona na Plusie stanie się obowiązkowym elementem taktyki social mediowej wielu firm.

    Z badania wynika też, że struktura wiekowa użytkowników Google+ jest nieco inna niż logujących się np. do Facebooka. Osoby, które zadeklarowały znajomość serwisu Google+ zapytano o częstotliwość korzystania z niego. Okazało się, że dużo częściej niż najmłodsi, robią to internauci w wieku 31-39 lat. Wśród użytkowników Google Plus zdecydowanie więcej jest też mieszkańców największych miast.

    Opinie o Google+ deklarowane przez uczestników badania znających serwis były zróżnicowane. Zdecydowanie najczęściej (łącznie ponad 50 proc.) osób deklaruje ciekawość, zamiar wypróbowania lub gotowość oczekiwania na rozwój, dodanie nowych funkcjonalności.

    O Google+ sporo się mówi. Do tej pory nie było jednak żadnego badania pokazującego opinie ludzi o nowym serwisie. Mamy nadzieję, że nasz projekt częściowo wypełnia tę lukę – komentuje Piotr Zimolzak, Główny Analityk StudentsWatch.pl.

    Badanie, którego część stanowi analiza postrzegania cech Facebooka zrealizowano na przełomie września i października b.r., na losowo dobranej próbie 1120 użytkowników Internetu w wieku powyżej 16 lat, metodą CAWI. Kwestionariusz wywiadu składał się z 11 pytań badawczych i został opracowany wspólnie przez agencję interaktywną Think Kong i portal badawczy StudentsWatch.

    ŹródłoOn Board PR
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...