W zeszłym tygodniu odbyło się największe biznesowe wydarzenie Microsoft – Innovation Summit 2019. 28 maja na warszawskim Grochowie spotkało się ponad 620 przedstawicieli 226 firm, żeby porozmawiać o cyfrowej transformacji. Tegoroczna konferencja była współorganizowana z 50 partnerami. Hasłem Microsoft Innovation Summit 2019 była cyfrowa odwaga. Zapytaliśmy uczestników, co to dla nich oznacza. Cyfrowa odwaga dla Marka Loughrana, dyrektora generalnego Microsoft w Polsce, to
to umiejętność przekucia swoich ambicji i pomysłów na digitalizację w konkretną wartość dla organizacji, w której pracujemy.
Iwona Wojna, Head of eCommerce, Central Europe and Greater Balkans Pepsico, podkreśliła także ogromną rolę edukacji w procesie wprowadzania cyfrowej zmiany w organizacji. Twierdzi, że ludzie znając korzyści i mając odpowiednią wiedzę, tym chętniej przystąpią do cyfrowej rewolucji.
Jak przyznaje Piotr Żygadło, Dyrektor Departamentu Rozwiązań w Dimension Data, – odwaga to sprawa zero jedynkowa – albo się jest odważnym, albo nie.
W ciągu jednego popołudnia można było zobaczyć rozwiązania kilkudziesięciu polskich firm technologicznych dla różnych sektorów rynku. Pierwszy raz w jednym miejscu zostały zaprezentowane wszystkie koncepty przyszłości Microsoft – sklep, fabryka i mające w tym dniu premierę miasto, opieka zdrowia, szkoła. A wszystko pod wspólnym hasłem odwagi na zmiany i cyfryzację.
Cyfrowa odwaga to eksplorowanie obszarów, w których do tej pory firma jeszcze nie działała. Poszukiwanie nowych kanałów sprzedaży, komunikacji. Na to właśnie zwrócił uwagę Krzysztof Rachwalski, Dyrektor Generalny Citrix. Podkreśli, że bardzo ważne jest to, aby technologie były dostarczane w sposób bezpieczny i komfortowy.
Jednocześnie Artur Dyczko, Pełnomocnik Zarządu do spraw rozwoju w spółce JSW SA zwraca uwagę, na fakt, że odwaga to również bezpieczeństwo i efektywność prowadzonego biznesu.
Na konferencję zaprosiliśmy prezesów i członków zarządów tych firm, które z powodzeniem wdrażają swoje strategie transformacji cyfrowej, aby podzielili się swoimi historiami. Na scenie gościliśmy firmy takie jak Deutsche Telekom, Accenture, Pepsico, AmRest, Polpharma, mBank, Innobaltica, Skanska, Poczta Polska, Bank PKO BP, Idea Bank, Żabka czy Synerise.
Ralf Nejedl, Senior Vice President B2B, Deutsche Telekom AG Europe przyznaje, że dla niego cyfrowa odwaga to sposób działania w każdym obszarze w sposób najbardziej cyfrowy jaki możliwy.
Paweł Jakubik, członek zarządu ds. cyfrowej transformacji w chmurze widzi ją jako zestaw umiejętności potrzebnych, żeby w firmach skutecznie wdrażać najnowsze rozwiązania cyfrowe.
– To otwartość na zmiany – podkreśla Wojciech Życzyński, Dyrektor Segmentu Klientów Kluczowych, Małych i Średnich Firm oraz Partnerów w Microsoft. – Zmiany dokonują się obecnie w każdym obszarze rynku, a główną ich walutą, paliwem, energią są dane. Ich analiza prowadzi często do całkiem nieoczywistych wniosków, które pomagają w rozwoju firm każdego sektora.
Wszystkie rozwiązania, doświadczenia zaprezentowane podczas wydarzenia mają służyć temu, aby firmy zmieniały się dla swoich klientów. Klient powinien zawsze znajdować się w centrum cyfryzacji.
Dariusz Piotrowski, Dyrektor Generalny Dell Technologies przytoczył fundamentalne pytanie – jak bardzo zmienili się sami klienci i ich oczekiwania? Jego zdaniem zmieniają się oni każdego dnia, bardzo szybko się uczą i potrafią szybko podwyższać swoje wymagania. To właśnie klienci widzą, że osią pracy każdej firmy jest digitalizacja.