poniedziałek, 25 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Co piąty polski internauta nie korzysta z Facebooka

    Zobacz również

    Nie słabnie popularność Facebooka w Polsce. Obecnie odwiedza go ponad trzy czwarte użytkowników sieci. W 2007 roku na stronę Facebook.com wchodził zaledwie co setny internauta. Sprawdź, jak w naszym kraju rosło zainteresowanie tym popularnym serwisem społecznościowym. Facebook powstał 4 lutego 2004 roku. Z okazji jedenastych urodzin tego serwisu firma Gemius sprawdziła, jak na przestrzeni lat rosła jego popularność wśród polskich internautów.

    - Reklama -

    Analiza objęła dane z okresu maj 2007[1]–listopad 2014 roku.

    Okazało się, że:

    • Obecnie (listopad 2014 rok) z Facebooka korzysta ponad trzy czwarte użytkowników sieci (78,6 proc.), czyli 16,85 mln.
    • W maju 2007 roku  stronę Facebook.com odwiedziło 30 tys. użytkowników sieci (0,2 proc.). Przez kolejny rok zasięg serwisu wzrósł ponad sześciokrotnie (do 1,3 proc.).
    • Popularność Facebooka w Polsce najbardziej zwiększyła się w latach 2007–2010. W 2007 roku odwiedzał go co setny internauta (0,7 proc.), a trzy lata później czterech na dziesięciu użytkowników sieci (39 proc.).

    Kapitałem są użytkownicy
    Według Krzysztofa Majkowskiego, doradcy biznesowego firmy Gemius, Facebook to serwis, którego najważniejszym kapitałem są użytkownicy. W krajach rozwiniętych trudno mu będzie zwiększyć ich liczbę, jednak potencjał do wzrostu istnieje w krajach rozwijających się oraz na rynkach zdominowanych przez rodzime rozwiązania, jak choćby w Rosji.

    Czy wobec zmieniających się warunków otoczenia ekonomicznego Facebook w najbliższych latach pozostanie w obecnej formie, która przecież zapewnia mu bardzo dobrą kondycję finansową? Ekspert odpowiada: – Moim zdaniem nie. Będzie ewoluował, aby zatrzymać użytkowników, zmniejszyć chaos informacyjny i dostosować się do zmieniających się wymagań rynku i konsumentów. Stąd też kluczowe w najbliższym czasie będzie dbanie o zadowolenie użytkowników i rozwijanie rozwiązań, które będą im ułatwiać życie i zachęcą do pozostania w serwisie.

    Partner dla reklamodawców
    Krzysztof Majkowski uważa też, że w coraz bardziej mobilnym świecie popularny serwis społecznościowy będzie też niewątpliwie coraz bardziej atrakcyjnym partnerem dla reklamodawców.  Dlaczego? – Z jednej strony ze względu na integrację z rozwiązaniami mobilnymi i to, że już posiada on gotowe rozwiązania, które pomagają przedstawiać treści użytkownikom zainteresowanym specyficznym tematem. Z drugiej strony Facebook Atlas umożliwi jeszcze lepsze dopasowanie reklam do preferencji użytkownika i, co najważniejsze dla reklamodawców, pozwoli dopasować treść do konkretnej, rzeczywistej osoby mającej konto w serwisie – wyjaśnia doradca biznesowy firmy Gemius.

    O badaniu
    Dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. Na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.

    Dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują

    Źródłobankier.pl
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Credit Agricole proponuje zakładanie firmy przez bank

    Nowość w Credit Agricole dla przedsiębiorców. Bank udostępnił możliwość rejestracji jednoosobowej działalności gospodarczej bezpośrednio w swoim serwisie internetowym Strefa...