czwartek, 21 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Co piąty SMS w sieci pochodzi od maszyny – komentarz ekspertki

    Zobacz również

    Co piąty SMS w sieci pochodzi od maszyny – to główny wniosek z najnowszego raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej “Rynek usług SMS A2P w Polsce”. Publikacja jest wnikliwym obrazem szybko rozwijającego się w Polsce rynku masowych wiadomości SMS. Jednocześnie jako jedna z pierwszych analiz pokazuje, że SMS – czyli podstawowy kanał mobilnej komunikacji – wcale nie ginie a ewoluuje. Podczas gdy ogólna liczba wysyłanych wiadomości tekstowych maleje, SMS-ów “od maszyny” jest z każdym rokiem coraz więcej, a oferująca tę usługę

    - Reklama -

    branża dynamicznie rośnie.

    Ustalenia raportu UKE komentuje Maja Wiśniewska, Marketing Manager SMSAPI

    Cieszy nas, że dzięki staraniom Urzędu dostajemy pełniejszy obraz rynku SMS A2P. Działamy na nim od kilkunastu lat i dotychczas widzieliśmy głównie własny wycinek tego sektora oraz globalne analizy. Z przedstawiony danych wynika, że w Polsce cała branża jest na fali i rośnie w imponującym tempie. Przywykliśmy do myślenia, że “nasze” – czyli zautomatyzowane SMS-y wysyłane w imieniu firm, organizacji czy urzędów – to ledwie kilka procent ogółu. Okazuje się, że już co piąty SMS w telefonach Polaków wyszedł z systemu do masowych wysyłek SMS.

    Przy tym tempie rozwoju i jednoczesnym spadku liczby wiadomości przesyłanych przez użytkowników między sobą, za 5-10 lat masowe SMS-y zapewne będą stanowiły większość. Już teraz nietrudno byłoby znaleźć osoby zwłaszcza wśród młodszych generacji, które praktycznie nie piszą SMS-ów do innych, a te wiadomości, które dostają, to głównie potwierdzenia zamówień, kody do przelewów, alerty czy bilety. Z naszego badania przeprowadzonego ostatniej jesieni wynika że również firmy najczęściej wysyłają SMS-y do budowania relację z klientami – 55 proc. z nich wykorzystuje je do przekazywania powiadomień o statusach zamówienia i innych potwierdzeń.

    Co ciekawe, artykuł podsumowujący raport, zaczyna się od przypomnienia, że SMS kończy w tym roku 30 lat. To dobra pora, by zauważyć, że ten kanał komunikacji na naszych oczach zmienia swoją funkcję z mobilnego czatu na pomoc w załatwianiu spraw – podobnie jak radio czy zegarek adaptuje się do nieco innej roli, niż spełniał kiedyś. W ostatnich latach SMS dał się poznać na nowo jako wsparcie masowej komunikacji – e-recepty, potwierdzenia e-zakupów, terminów wizyt czy szczepień docierają szybko i skutecznie. 

    Na horyzoncie tymczasem – co widoczne jest też w raporcie – pojawia się RCS nazywany czasem następcą SMS-a. Choć ten standard nie do końca jest “nowym SMS-em”, może zacząć pełnić taką funkcję. Wystarczy, że będzie zawierał wszystkie multimedialne rozszerzenia, które lubimy w komunikatorach, a jednocześnie stanie się równie powszechny co SMS-y i nie będzie wymagał zainstalowania żadnej aplikacji, bo u wszystkich zadziała od razu.

    Raport pokazuje, że SMS to wciąż ważne narzędzie komunikacji i to tylko potwierdza, że że jest to skuteczny kanał/narzędzie po które warto sięgnąć.

    ŹródłoSMSAPI
    guest
    0 Comments
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...