środa, 6 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Co Polacy myślą o telemedycynie?

    Zobacz również

    Pomysł wprowadzenia telemedycyny w Polsce podoba się 42% Polaków, mimo że dwie trzecie respondentów (65%) nigdy o jej istnieniu nie słyszało – wynika z raportu „Postawy Polaków wobec technologii teleinformatycznych w medycynie” przygotowanego przez TNS OBOP.

    - Reklama -

    Telemedycyna, czyli wykorzystanie nowoczesnych technologii: Internetu, łączy satelitarnych czy sieci komórkowych w świadczeniu usług medycznych na odległość, jest w krajach wysoko rozwiniętych ważnym uzupełnieniem bezpośredniego kontaktu lekarz – pacjent. Forma ta przynosi szereg korzyści, m.in. przyspiesza diagnostykę, ułatwia dostęp do opieki zdrowotnej osobom oddalonym od ośrodków medycznych, ogranicza koszt związane z np. transportem.

    W Polsce telemedycyna jest jeszcze rzadkością. Dwie trzecie (65%) Polaków badanych przez TNS OBOP nigdy nie słyszało o istnieniu takich usług; a 67% nie wie o możliwości korzystania z nich w Polsce.

    Badani, którzy o telemedycynie słyszeli, rozpoznają ją najczęściej jako możliwość uzyskania informacji o dostępie do specjalisty lub zamawiania wizyty za pośrednictwem Internetu czy telefonu (22%), zdalne diagnozowanie umożliwiające pomiar parametrów życiowych (9%) czy telekonsultacje lekarzy z odległych ośrodków i operacje teleasystowane (10%).

    Ogólna akceptacja dla wprowadzenia telemedycyny w Polsce kształtuje się na poziomie 42%, taki bowiem odsetek Polaków deklarował w 2007 r, że podoba im się pomysł upowszechnienia usług medycznych świadczonych za pośrednictwem telefonu lub Internetu. W porównaniu do 2006 r. mamy jednak tutaj do czynienia z lekką tendencją spadkową, ponieważ wówczas akceptację w mniejszym lub większym stopniu deklarowało nieco więcej, bo 46% badanych.

    Mimo, że ogólna akceptacja dla telemedycyny jest wyrażana częściej, niż pogląd przeciwny, konkretne usługi telemedyczne nie wzbudzają jednak zaufania Polaków. Jedynie  zamawianie wizyty, np. przez Internet lub informacja o dostępie do specjalisty spotyka się opiniami pozytywnymi wyrażanymi częściej (46%) niż opinie negatywne (44%). W przypadku wszystkich pozostałych usług, o które pytali ankieterzy proporcje są odwrotne.

    Wszystkie dane pochodzą z raportu Postawy Polaków wobec technologii teleinformatycznych w medycynie, który został przygotowany w ramach badania Omnibus zrealizowanego w okresie 22-26 czerwca 2007r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1004 Polaków w wieku 15 lat i więcej.

    ŹródłoTNS OBOP
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Badanie EY: CFO z optymizmem pochodzą do AI

    Wyniki szóstej edycji badania EY – Tax and Finance Operations – wskazują że liderzy obszarów podatkowych w firmach z...