Przejmowanie przez Comarch kolejnych usług w ZUS jest konsekwentnie realizowane na bazie opracowanej w marcu 2018 koncepcji przejęcia usług KSI ZUS od Asseco. Comarch nadal prowadzi konsekwentną politykę rozbudowy zespołu projektu utrzymania KSI ZUS, a dla potrzeb rozbudowywanego zespołu pod koniec listopada uruchomił nowe powierzchnie biurowe – w Warszawie (prawie 600 m2 biuro w lokalizacji vis-a-vis centrali ZUS) oraz w Gdańsku.
– Od grudnia 2018 roku Comarch przejął kolejne 11 usług, a po tygodniu ich świadczenia widzimy, ze sam proces ich realizacji przebiega bez istotnych problemów. Największym problemem jest pokonanie bariery mentalnej, że po 20 latach inny wykonawca jest w stanie z sukcesem przejąć i rzetelnie realizować pełnione dotychczas przez Asseco zadania, ale dzięki bardzo dobrej współpracy z zespołem operacyjnym projektu po stronie ZUS powoli likwidujemy tą barierę mentalną – powiedział Paweł Prokop, wiceprezes Comarch.
– Dzięki uruchomieniu nowej lokalizacji w Warszawie poprawiła się efektywność bieżącej współpracy operacyjnej z ZUS, co jest bardzo istotne w kontekście zgłoszenia przez Comarch, zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem, gotowości do świadczenia od stycznia 2019 kolejnych usług, wymagających wsparcia Comarch w reżimie 24×7 – powiedział Igor Bednarski, Dyrektor Umowy w Comarch.