Projekty CSR HUAWEI, w tym zaangażowanie społeczne HUAWEI Polska, docenione przez Association of Marketing and Communication Professionals. HUAWEI otrzymało przyznawaną przez Association of Marketing and Communication Professionals (AMCP) nagrodę “2012 Communitas Award” w uznaniu działań wspierających lokalne społeczności oraz społecznej odpowiedzialności biznesu. AMCP doceniło między innymi zaangażowanie HUAWEI w program edukacyjny Szkoła z Klasą 2.0.
– Docenienie działań woluntarystycznych oraz społecznie odpowiedzialnego biznesu HUAWEI odzwierciedla ogromną wartość, jaką miały programy społeczne prowadzone przez firmę na całym świecie. Mamy nadzieję, że zainspiruje to innych i HUAWEI w dalszym ciągu promować będzie odpowiedzialność społeczną jako ważny element działań biznesowych – powiedział Ed Dalheim, dyrektor wykonawczy AMCP.
HUAWEI na całym świecie działa według zasad społecznej odpowiedzialności biznesu, walcząc z wykluczeniem cyfrowym i działając na rzecz poprawy warunków życiowych społeczności, w których firma operuje.
We wrześniu 2011 roku HUAWEI Polska zostało partnerem programu Szkoła z Klasą 2.0, organizowanego przez Gazetę Wyborczą i Centrum Edukacji Obywatelskiej pod patronatem Ministerstwa Edukacji. W programie udział wzięło 789 szkół z całej Polski, a jego celem jest wspieranie rozwoju najważniejszych umiejętności naukowych, obywatelskich i społecznych młodzieży. Szkoła z Klasą 2.0 nominowana była do nagrody UNESCO króla Bin Isa Al-Khalifa za wykorzystanie technologii i komunikacyjno-informacyjnych w edukacji.
Na Węgrzech HUAWEI stworzyło program stypendialny “HUAWEI Innovative Leaders of Tomorrow” dla najlepszych studentów z dwóch najważniejszych uczelni wyższych na Węgrzech – Politechnice w Budapeszcie i Uniwersytecie Ekonomicznym w Budapeszcie. W latach 2011-2015 HUAWEI przekazywać będzie 75 studentom 2000 USD rocznie na pokrycie najważniejszych wydatków związanych z ich rozwojem naukowym.
Z kolei w Australii HUAWEI zostało partnerem Tour de Cure, wyścigu kolarskiego organizowanego na rzecz walki z rakiem. W 2011 roku HUAWEI zostało partnerem korporacyjnym wydarzenia, przekazując 25 tys. AUD oraz zapewniając jego uczestnikom specjalny autokar „Connecting Communities”, który towarzyszył kolarzom na całej, mającej 1400 km, trasie. W 2012 roku HUAWEI zwiększyło swoje zaangażowanie w wyścig, przekazując na jego organizację 50,000 AUD. Pracownicy HUAWEI wzięli także udział w wyścigu, którego trasa w 2012 roku wyniosła 1656 kilometrów.
HUAWEI obecne jest również w Kenii, gdzie uruchomiło projekt „Telecom Seeds for the Future”, którego celem jest poprawa systemu edukacji teleinformatycznej w kraju, poprzez partnerstwo z lokalnymi uczelniami, rządem i operatorami telekomunikacyjnymi. W czerwcu 2011 HUAWEI podpisało porozumienie z trzema uniwersytetami – Uniwersytetem Moi, Uniwersytetem Rolno-Technologicznym Jomo Kenyatta i Uniwersytetem w Nairobi — oraz firmą Safaricom, aby wspólnie realizować projekt. Do chwili obecnej ponad 209 studentów wzięło udział w szkoleniach organizowanych we Wschodnioafrykańskim Centrum Szkoleniowym HUAWEI, 39 studentów uczestniczyło w stażach, a 5 otrzymało możliwość pracy w HUAWEI.
– Otrzymanie nagrody w uznaniu naszych działań na rzecz wspierania lokalnych społeczności jest dla nas wielkim zaszczytem – powiedział Edward Chen, dyrektor ds. CSR w HUAWEI. – HUAWEI jest oddane wspieraniu rozwoju i polepszaniu jakości życia społeczności, w których prowadzimy działalność biznesową. Mamy nadzieję, że w przyszłości będziemy mogli rozszerzyć nasze projekty CSR także na inne państwa.
AMCP przyznaje nagrody Communitas Awards najwybitniejszym firmom, organizacjom i osobom w uznaniu ich pracy społecznej i społecznej odpowiedzialności biznesu.