wtorek, 15 kwietnia, 2025

Nasze serwisy:

Więcej

    Cross-border e-commerce – jak skutecznie podbijać międzynarodowe rynki?

    Zobacz również

    Wzrost sprzedaży, napływ nowych klientów i dotarcie do wcześniej niedostępnych grup konsumentów – to tylko niektóre z korzyści, jakie wskazują sprzedawcy po wejściu na rynki zagraniczne. Ekspert Klarny wyjaśnia, jak skutecznie rozwijać działalność międzynarodową i dlaczego model cross-border e-commerce zwiększa potencjał rozwoju biznesu.

    - Reklama -

    Bezpieczeństwo transakcji online ważne dla klientów

    Coraz więcej Polaków kupuje w zagranicznych sklepach internetowych – to jeden z ważnych wniosków z raportu „E-commerce w Polsce 2024” firmy badawczej Gemius. W ubiegłym roku na taki krok zdecydowało się 36 proc. polskich konsumentów – to o 6 p.p. więcej niż w 2023 roku. Przekłada się to bezpośrednio na realne korzyści dla sprzedawców. Według raportu Izby Gospodarki Elektronicznej „Cross-border e-Commerce. Marka bez granic”, po wprowadzeniu tego modelu handlu w swoich sklepach, wszyscy ankietowani odnotowali wzrost sprzedaży. Jednocześnie analiza Izby wykazała, że według 25 proc. merchantów głównym czynnikiem odpowiedzialnym za sukces sklepów internetowych za granicą jest wdrożenie bezpiecznych metod płatności.

    – Ponad połowa sklepów współpracujących z Klarną i oferujących nasze płatności sprzedaje za granicę. Tysiące polskich merchantów, którzy działają na rynkach międzynarodowych i wdrożyli tę formę płatności potwierdza, że dzięki temu ich przychody ze sprzedaży zagranicznej znacząco wzrosły. Sprzedawcy podkreślają, że globalna rozpoznawalność marki pomaga im zdobywać zaufanie klientów i budować relacje. Klarna kojarzy się z bezpiecznymi zakupami – konsumenci przekazują dane sprawdzonemu partnerowi i wiedzą, że chroni ich program ochrony kupujących, który gwarantuje zwrot środków w przypadku niedostarczenia zamówienia – powiedział Łukasz Dwulit, Head of CEE w Klarnie.

    Marketing afiliacyjny jako motor napędowy dla sprzedaży

    Wzrost sprzedaży międzynarodowej to nie tylko zasługa wprowadzonych płatności, ale również skutecznych działań marketingowych. Jednym z najbardziej efektywnych narzędzi jest uczestnictwo w programach afiliacyjnych, które umożliwiają sklepom

    internetowym dotarcie do zagranicznych klientów poprzez współpracę ze sprawdzonymi partnerami.

    Wzrost sprzedaży międzynarodowej to nie tylko zasługa wprowadzonych płatności, ale również skutecznych działań marketingowych. Jednym z najbardziej efektywnych narzędzi jest uczestnictwo w programach afiliacyjnych, które umożliwiają sklepom internetowym dotarcie do zagranicznych klientów poprzez współpracę ze sprawdzonymi partnerami.

    – Programy afiliacyjne ograniczają ryzyko i koszty ekspansji – sklepy płacą tylko za faktyczną sprzedaż, a nie za sam ruch. Współpraca z partnerami afiliacyjnymi zapewnia szybki dostęp do zaangażowanych klientów. To szczególnie ważne w sytuacji, kiedy rozpoznawalność marki inicjującej działalność na danym rynku jest jeszcze niska – podkreślił Łukasz Dwulit.

    Przykładem tego typu rozwiązania jest program afiliacyjny Klarny. Dzięki współpracy z ponad 30 wiodącymi sieciami afiliacyjnymi, takimi jak na przykład AWIN, CJ czy Tradedoubler, globalny lider płatności umożliwia sklepom online dotarcie do milionów konsumentów na całym świecie. Przystąpienie do programu Klarny daje partnerskim sklepom internetowym możliwość szerokiej ekspozycji w aplikacji zakupowej mark oraz bazy 93 milionów użytkowników na całym świecie.

    Sklepy działające w ekosystemie Klarny odnotowują roczny wzrost wartości koszyków zakupowych o 25–30 proc., a liczba odwiedzających strony partnerów rośnie dzięki bezpośredniemu przekierowaniu użytkowników aplikacji do wybranych sklepów – dodał ekspert.

    Algorytmy w aplikacji Klarna pozwalają dostarczać konsumentom spersonalizowane propozycje na podstawie analizy preferencji zakupowych. Dzięki wbudowanej przeglądarce klienci przechodzą bezpośrednio na stronę danego sklepu, ale samo zamówienie jest realizowane w obrębie aplikacji. Połączenie trafnych rekomendacji, wygodnej ścieżki zakupowej oraz gwarancji bezpieczeństwa transakcji przekłada się na wyższe wskaźniki konwersji oraz większe średnie wartości koszyka. Przede wszystkim jednak pozwalają długofalowo budować i rozszerzać grono zadowolonych, lojalnych klientów.

    ŹródłoKlarna
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Visa: 31proc. nowych klientów banków wskazuje, że częściej korzystali z konta, jeżeli bank podjął dobre działania aktywacyjne

    Z najnowszego badania Visa Consulting & Analytics (VCA) wynika, że polskie banki mogą wykorzystać przykłady z innych rynków do...