W pierwszym kwartale 2008 roku firma wypracowała blisko 23 mln PLN przychodu i osiągnęła EBITDA na poziomie 3,8 mln PLN.
Warszawa, 22 kwietnia 2008 roku – W pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku Spółka osiągnęła bardzo dobre wyniki finansowe. W stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego Crowley Data Poland odnotował 15% wzrost przychodów oraz wyższy o ponad 200 tys. PLN wskaźnik EBITDA. W tym okresie wzrosła także o ponad 20% do 4,8 tys. liczba obsługiwanych przez Crowley klientów biznesowych.
Dynamiczny wzrost firmy osiągnięty w pierwszym kwartale b.r. wygenerowany został w oparciu o dwa główne obszary usługi głosowe, których sprzedaż wzrosła o ponad 30% w stosunku do pierwszego kwartału roku 2007, oraz ofertę sieci regionalnych, która powiększyła się czterokrotnie!
W kontekście spadających przychodów ze stacjonarnych usług głosowych większości operatorów (Telekomunikacja Polska w 2007 roku zanotowała spadek ze sprzedaży tych usług o 9%) osiągnięty przez Crowley wzrost sprzedaży usług opartych na prefix-ie stanowi rynkowy ewenement, który firma zawdzięcza wyłącznie swojej agresywnej i sprawnej polityce sprzedażowej oraz umiejętnej obsłudze klientów.
Do stabilnych i wciąż rosnących źródeł przychodów należy zaliczyć obszar usług dostępu do Internetu oraz transmisji danych, sprzedaż których stanowi blisko 60% osiąganych przychodów.
Wyniki pierwszego kwartału pozwalają optymistycznie oceniać realizację założonych na ten rok celów budżetowych mówi Zuzanna Góral, Dyrektor Finansowa i Członek Zarządu Crowley Data Poland. Jestem także przekonana, że nowo podjęte projekty, takie jak rozwój kanałów sprzedaży czy też w dłuższej perspektywie rozszerzenie portfolio produktowego o usługi MVNO, przyniosą dodatkowy pozytywny wpływ na wynik firmy.
Crowley Data Poland zamierza pod koniec drugiego kwartału b.r. rozpocząć testy oferty CROWLEY TeleMobile, zaś jesienią zacząć komercyjnie świadczyć te usługi dla swoich klientów. Istotnym źródłem wzrostu w kolejnych kwartałach ma pozostać działalność w obszarze sieci regionalnych oraz kompleksowych usług skierowanych do klientów z sektora publicznego.
Mając na uwadze ostrą konkurencją i spadające ceny, do dużych sukcesów firmy należy zaliczyć umiejętne zarządzanie cyklem życia klientów oraz skuteczne ograniczanie churnu mówi Dariusz Terlecki, Członek Zarządu i Dyrektor Handlowy Crowley Data Poland. Taka działalność zapewnia nam nie tylko duże oszczędności, ale i stabilne planowanie przychodów.
Sektor klientów publicznych jest jednym ze strategicznych rynków obsługiwanych przez Crowley, w którym firma podjęła skuteczną walkę z monopolem i wypracowała silną pozycję. Startując w postępowaniach przetargowych, niejednokrotnie Crowley jest jedynym podmiotem rywalizującym z operatorem zasiedziałym lub też jednym z motorów tworzonego na takie potrzeby konsorcjum. Przykładem takiej aktywność w pierwszym kwartale tego roku było uczestnictwo w konsorcjum i przystąpienie do przetargu na realizację największego projektu telekomunikacyjnego na rynku public ogłoszonego przez Ministerstwo Finansów. Tego typu projekty stanowią wielkie wyzwania organizacyjne, w których jednakże Crowley świetnie wykorzystuje swoje kompetencje formalne, techniczne i koordynacyjne.