Kilkukrotny wzrost kredytów udzielonych online oraz trzy razy więcej osób korzystających z bankowości mobilnej – to pierwsze efekty cyfrowej transformacji Banku Pocztowego. Z ostatnim dniem listopada br. zakończył się proces migracji wszystkich klientów Banku Pocztowego oraz dotychczasowych klientów EnveloBanku do wspólnej bankowości internetowej Pocztowy24 oraz aplikacji mobilnej Pocztowy. Wszystkie rozwiązania, z których korzystali do tej pory klienci obu marek, dostępne są teraz „pod jednym dachem”.
Transformacja cyfrowa, której dokonał Bank Pocztowy w ostatnich 12 miesiącach, pozwoliła na rozwój bankowości elektronicznej w ramach jednej wspólnej platformy oraz szybsze wdrażenie takich rozwiązań jak choćby Xiaomi Pay czy karty biometryczne.
Zakończył się właśnie proces połączenia marek Banku Pocztowego i EnveloBanku oraz trwająca od marca br. migracja klientów do nowej wspólnej bankowości. „Pod jednym dachem” dla 100% klientów Banku Pocztowego dostępna jest już nowoczesna bankowość elektroniczna oparta na automatyzacji i zaawansowanych rozwiązaniach cyfrowych oraz oferta produktowa rozwijana w oparciu o wieloletnie doświadczenie bezpiecznego, polskiego banku. Od połowy października wszyscy Klienci Banku byli automatycznie przekierowywani wyłącznie do nowej bankowości internetowej Pocztowy24, a z początkiem grudnia dostęp do starej wersji systemu został zupełnie wygaszony.
– Ostatnie miesiące były okresem wytężonej pracy, a wysiłek włożony w rozwój jednego wspólnego kanału online już procentuje, co widać, chociażby w kilkukrotnym wzroście wartości kredytów udzielonych z poziomu naszego marketu cyfrowego, a więc przez bankowość internetową i mobilną. Celem połączenia naszych marek w jedną była transformacja technologiczna Banku – stworzenie nowoczesnej i zaawansowanej bankowości cyfrowej w funkcjonalnej i atrakcyjnej formie. Naszym priorytetem jest niezmiennie wprowadzenie bankowości pocztowej w dwudziesty pierwszy wiek – osiągnięcie efektu synergii poprzez połączenie tradycyjnych usług finansowych z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi – podkreśla Marcin Ledworowski, członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Obszar Biznesu oraz IT.
– Wdrażane przez nas nowe usługi i nowe kanały umożliwiają szybszą komunikację z klientami i ułatwiają oferowanie naszych produktów na terenie całej Polski, nie tylko w dużych miastach. W ten sposób odpowiadamy na potrzeby naszych klientów, którzy nie zawsze mają możliwość łatwego dotarcia do stacjonarnego oddziału. To dowód także na to, że polskie banki, co w ostatnim roku świetnie pokazuje także przykład Banku Pocztowego, są w światowej czołówce w zakresie udostępniania nowoczesnych technologii, które stanowią o rozwoju społeczeństwa cyfrowego – mówi Sylwia Kosidło, Dyrektor Departamentu Bankowości Cyfrowej i Usług Płatniczych Banku Pocztowego.
Od ponad pół roku klienci Banku Pocztowego mogą korzystać z nowego, wspólnego serwisu internetowego Pocztowy24, który dzięki technologii RWD automatycznie dostosuje wygląd bankowości do ekranu komputera, tabletu lub telefonu klienta, oraz z nowoczesnej aplikacji mobilnej Pocztowy. Za ich pomocą uzyskują dostęp nie tylko do podstawowych funkcjonalności bankowości elektronicznej, lecz także do takich rozwiązań jak płatności BLIK, moduł Kalendarza do planowania płatności, Google Pay, Apple Pay, Xiaomi Pay czy usługi Autopay do automatycznych płatności za przejazdy autostradami oraz wielu innych. Bank Pocztowy zapowiada, że w najbliższym czasie w ramach nowej bankowości elektronicznej udostępnione zostaną kolejne zaawansowane funkcjonalności, jak np. moje ID, autoryzacja mobilna czy karty wirtualne.
– Pierwsze efekty, jakie przyniosło skoncentrowanie naszych wysiłków na rozwoju jednego wspólnego kanału online, dało się zaobserwować już na przestrzeni ostatnich miesięcy. Jako pierwsi w Polsce wdrożyliśmy płatności mobilne Xiaomi Pay, a w najbliższych dniach na produkcję trafi pierwsza w Polsce karta biometryczna – także pod brandem Banku Pocztowego. Warto też podkreślić, że w ciągu roku liczba klientów korzystających aktywnie z bankowości mobilnej wzrosła czterokrotnie – w grudniu ubiegłego roku było ich zaledwie ok. 20 tysięcy w porównaniu do prawie 80 tysięcy na koniec listopada 2021 r. To wszystko sprawia, że Bank Pocztowy zaczyna być powoli określany jako „challenger bank”, czyli instytucja finansowa wyznaczająca trendy i kierunki rozwoju bankowości – mówi Marcin Ledworowski, członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Obszar Biznesu oraz IT.
Z końcem listopada zakończył się również proces migracji kart Visa na karty Mastercard i od 1 grudnia klienci Banku Pocztowego mogą płacić wyłącznie kartami Mastercard.