Grupa Kapitałowa Cyfrowy Polsat odnotowała solidne wyniki finansowe za III kwartał br. W segmencie usług świadczonych klientom indywidualnym Cyfrowy Polsat kolejny raz wypracował rekordowe przychody, dzięki wzrostowi ARPU i bazy klientów usługi internetowej. W segmencie nadawania i produkcji telewizyjnej Grupa utrzymała wysoki poziom marży EBITDA. Natomiast generowanie wysokiego poziomu przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej pozwoliło Cyfrowemu Polsatowi na dokonanie
we wrześniu br. kolejnej przedterminowej spłaty raty długu.
- Liczba abonentów płatnej telewizji na koniec III kw. br. utrzymała się względem III kw. 2012 r. na stabilnym poziomie 3.525.855;
- 80% abonentów Cyfrowego Polsatu korzysta z dekoderów HD;
- Około 18% abonentów platformy (ponad 620 tys.) korzysta z usługi Multiroom;
- ARPU Pakietu Familijnego w III kw. br. wzrosło rok do roku o 4,5% do 49,2 zł, a Pakietu Mini wyniosło 13,1 zł;
- Wskaźnik odpływu klientów (churn) utrzymany został na stabilnym poziomie i wyniósł 9,1% za okres 12 miesięcy zakończony 30 września br.;
- Liczba użytkowników usługi dostępu do Internetu wzrosła rok do roku o blisko 80% do 209 tys.;
- Łączna liczba użytkowników usługi telefonii komórkowej wyniosła na koniec III kw. br. 132 tys.;
- Średnia miesięczna liczba użytkowników IPLA w III kw. br. wyniosła ok. 3,3 mln;
- Udział kanałów Grupy Telewizji Polsat w oglądalności wyniósł w III kw. br. 23,67% (z uwzględnieniem oglądalności kanałów TV4 i TV6 za pełny kwartał);
- Udział kanałów Grupy Telewizji Polsat w rynku reklamy telewizyjnej wzrósł w III kw. br. do 24,7%.