Planujesz start z własnym biznesem, ale obawiasz się nadmiaru formalności? Droga do realizacji tego celu nie musi być długa i skomplikowana. Wiesz, że firmę możesz założyć przez Internet? Dzięki Profilowi Zaufanemu to bardzo proste. Gov.pl – to miejsce, od którego warto zacząć przygodę z własną firmą. Jedno kliknięcie i już wiesz jak założyć jednoosobową działalność gospodarczą przez Internet.
– Stale pracujemy nad rozwojem tego portalu. Część adresowana przedsiębiorcom, obok obywatel.gov.pl, to jedna z jego kluczowych części – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.
Czyli jak?
Do założenia jednoosobowej działalności gospodarczej wystarczy zarejestrowanie jej w Centralnej Ewidencji Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). Jak to zrobić?
Jeśli masz przygotowane wszystkie potrzebne informacje, nie musisz wychodzić z domu, żeby założyć swoją firmę. Wystarczy tylko włączyć komputer i wszystkie formalności załatwić przez Internet. Bez trudu sobie z tym poradzisz. Złożenie wniosku nic nie kosztuje. Jak to zrobić?
Wejdź na stronę firma.gov.pl lub ceidg.gov.pl.
W prawym górnym rogu witryny kliknij „zaloguj”, a następnie „załóż nowe konto przedsiębiorcy”. Dane z konta zostaną automatycznie zaciągnięte do wniosku.
Określ sposób weryfikacji tożsamości – najlepszy to Profil Zaufany.
Wypełnij elektroniczny wniosek – na stronie znajdziesz prosty przewodnik oraz pytania pomocnicze.
Wyślij wniosek. Potwierdzenie jego złożenia otrzymasz na podany adres e-mail.
W ciągu jednego dnia roboczego dane firmy zostaną wpisane do CEIDG, dzięki czemu będziesz mógł rozpocząć działalność. Zostaną również automatycznie przekazane do ZUS/KRUS, Urzędu Skarbowego i Głównego Urzędu Statystycznego.
Zaufaj Profilowi Zaufanemu
– Profil Zaufany, który służy do weryfikacji tożsamości w Internecie, umożliwia załatwienie wielu spraw administracyjnych online, bez konieczności wizyty w urzędzie – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – Dzięki niemu przedsiębiorcy mogą dopełnić niezbędnych formalności z poziomu domowego fotela czy kanapy. Nie ma potrzeby drukowania, podpisywania i skanowania dokumentów – wystarczy zatwierdzić je Profilem Zaufanym. Założenie Profilu Zaufanego nic nie kosztuje, a przy tym jest bardzo proste. Można to zrobić m.in. za pośrednictwem bankowości elektronicznej – dodaje szef Ministerstwa Cyfryzacji.
Podpisz Podpisywarką
Profil Zaufany to pomocne narzędzie pracy każdego przedsiębiorcy, przede wszystkim w kontaktach z administracją publiczną. Stale pracujemy nad tym, aby móc go wykorzystywać w możliwie największej liczbie spraw. To tak narodziła się nasza nowa e-usługa – Podpisz dokument elektronicznie. W skrócie nazywamy ją – „Podpisywarką”. Dzięki niej zarówno Ty, jak i Twoi np. wspólnicy, podpiszecie elektronicznie dowolne pismo. Uwaga! Nie musicie mieć płatnego podpisu kwalifikowanego. To rewolucja!
To szczególnie ważne dla organizacji takich jak np. stowarzyszenia, czy inne organizacje pozarządowe, które do końca marca, drogą elektroniczną powinny złożyć sprawozdania finansowe.
Dzięki Podpisywarce możesz też sprawdzić, czy inne osoby prawidłowo podpisały już dokument, który wysłały Ci np. mailem, a także zobaczyć podpisane już przez nie dokumenty. Sprawdź, jak działa Podpisywarka.