Wirtualni operatorzy mogą w ciągu najbliższych lat zalać polski rynek telekomunikacyjny – wynika z ocen analityków. Muszą tylko wreszcie wyciągnąć wnioski z dotychczasowych błędów – pisze Gazeta Wyborcza.
Jak informuje Gazeta Wyborcza, Polsat wejdzie na rynek, na którym może za chwile być gęsto. Jak wynika z raportu firmy analitycznej PMR, w ciągu najbliższych dwóch lat działalność MVNO może rozpocząć w Polsce nawet 20 firm. Magda Borowik, analityk rynku telekomunikacyjnego w IDC Polska jest jednak przekonana, że potencjalni nowi gracze muszą wyciągnąć wnioski z dotychczasowych niepowodzeń. – Firmy, które wchodziły na rynek MVNO nie rozumiały, że gracz wirtualny nigdy nie będzie operatorem masowym, nie znalazły swojej bardzo wąskiej, ale emocjonalnie związanej z marką niszy i nie zainwestowały w ciekawy, oryginalny przekaz marketingowy – uważa Borowik. I dorzuca kilka marek, które jej zdaniem prędzej czy później powinny zawalczyć o wejście na wirtualny rynek. – Naturalnym operatorem wydają się kluby sportowe czy portale, takie jak Nasza-klasa.pl – wymienia.