Coraz większy dostęp do szerokopasmowego Internetu i mobilnych urządzeń sprawił, że w sieci pojawia się ogromna ilość treści wideo. Dużym zainteresowaniem cieszą się nie tylko materiały rozrywkowe, ale – jak pokazują badania – chętnie oglądane są również reklamy wideo. Czy rozwój rynku internetowego i związana z nim interaktywność sprawią, że reklamodawcy będą przeznaczać jeszcze większe budżety na reklamę wideo w sieci?
– Reklamy telewizyjne sprawdzają się w sieci, ponieważ reklama wideo generalnie się sprawdza – bez względu na to, czy jest emitowana w telewizji, czy w Internecie. Faktem jest, że do Internetu warto jest dostosowywać przekaz, ponieważ w tym przypadku widz potrzebuje szybszego i bardziej dynamicznego kontaktu – korzysta z wideo w inny sposób. Internet daje o wiele więcej możliwości niż klasyczna telewizja i – jak widać – reklamodawcy z tego korzystają, co bardzo cieszy – mówi Wojciech Kowalczyk, Dyrektor Marketingu Atmedia.
– Dzisiaj reklamę w Internecie możemy profilować na wiele bardzo różnych sposobów, wykorzystując różnego rodzaju technologie, które od niedawna redefiniują już nie tylko rynek reklamy internetowej, ale rynek reklamowy w ogóle. Możemy przykładowo próbować tworzyć profile związane z zainteresowaniami użytkowników odwiedzających serwisy www, wykorzystując pliki „cookie”. Przestajemy wysyłać komunikat osobom, które po prostu są w Internecie, ale wysyłamy go w zależności od tego, kim ta osoba jest – mówi Michał Daniluk, Członek Zarządu ds. Nowych Mediów, OMD Sp. z o.o.