Avista Media rozpoczyna duży projekt rekrutacyjny – już we wrześniu br. chce przyjąć do pracy w TeleCentrum 30 osób. Do końca przyszłego roku ta wrocławska firma w części zajmującej się obsługą klienta planuje podwojenie zatrudnienia.
Avista Media od lipca 2007 roku prowadzi TeleCentrum
obsługujące ponad 440 tysięcy klientów Telefonii Dialog. Spółka
specjalizuje się w multimediach, obsłudze procesów biznesowych, stanowi
również technologiczne ramię operatora w przygotowaniu potrójnej usługi
(głos + Internet + telewizja internetowa).
TeleCentrum
– telefoniczne biuro obsługi klienta, pracuje 365 dni w roku, 7 dni w
tygodniu, 24 godziny na dobę. Za kontakt z klientami odpowiedzialnych
jest w nim 130 osób. Avista Media planuje jeszcze w tym roku
modernizację sprzętu i systemu informatycznego oraz rozbudowę liczby
stanowisk. Inwestycja będzie kosztowała ok. 3 mln złotych. Do końca
2008 roku nastąpi podwojenie zespołu. Rozbudowa związana jest z planami
spółki, która chce zaoferować usługi call center firmom zewnętrznym,
głównie z branży bankowej i ubezpieczeniowej.
Zawód XXI wieku
Liczba
call center w Polsce rośnie nieprzerwanie od sześciu lat. Zwiększyła
się z 360 w 2000 r. do blisko tysiąca w roku 2006. Analitycy
zapowiadają dalszy wzrost branży w podobnym tempie przynajmniej przez
dwa najbliższe lata. Firma badawcza Datamonitor przewiduje, że w 2008
r. będzie w Polsce 1,4 tys. telefonicznych centrów obsługi, w których
pracę znajdzie blisko 50 tys. konsultantów. W 2003 r. w firmach CC
pracowało 25 tys. osób.
„Profesjonalna
obsługa klienta to dzisiaj jeden z głównych elementów decydujący o
konkurencyjnej przewadze firm, a telefoniczny kontakt jest najszybszy i
preferowany przez coraz więcej osób, dlatego w najbliższych latach
konsultanci telefoniczni mogą liczyć na liczne oferty pracy” – pokreśla Andrzej Sobczak, prezes Avista Media, firmy, która aktualnie prowadzi rekrutację do swojego TeleCentrum.
1. powód – stabilny rynek pracy
Do
pracy w telecentrum trzeba mieć predyspozycje. Przede wszystkim wyraźną
dykcję i miły głos, ale też odporność na stres i umiejętność
precyzyjnego przekazywania informacji. Żyjemy w erze komunikacji.
Jasność i czytelność wszelkich kwestii dotyczących funkcjonowania
wewnętrznego firmy, a więc płynny przepływ informacji, jest podstawą
jej istnienia i sukcesu na rynku. W związku z tym umiejętność
właściwego komunikowania się jest w dzisiejszych czasach jedną z
podstawowych i najważniejszych cech dobrego pracownika na każdym
szczeblu, od portiera po prezesa włącznie. Praca w call center jest
najlepszym poligonem treningowym zdolności komunikacyjnych. Konsultanci
telefoniczni w praktyce przekonują się jak ważny jest ton głosu i
sposób wypowiadania, jak negocjować i jak radzić sobie w trudnych,
emocjonalnych sytuacjach.
2. powód – trening umiejętności komunikacyjnych
Czy
w takim razie konsultantem telefonicznym mogą zostać osoby, które nie
miały jeszcze szansy na zdiagnozowanie swoich zdolności
komunikacyjnych? Oczywiście. Nowi pracownicy Telecentrum przechodzą
kompleksowe szkolenie. Dopiero po jego ukończeniu mogą rozpocząć
kontakty z klientami. Zresztą proces uczenia się wpisany jest na stałe
w filozofię call center. Szkolenia obejmują wszystkich pracowników i
dotyczą zarówno nowych ofert, promocji, jak zagadnień bardziej ogólnych
– asertywności, technik negocjacyjnych.
3. powód – gwarancja stałego rozwoju
TeleCentrum,
które aktualnie obsługuje klientów Telefonii Dialog to skomplikowana
struktura organizacyjna. Dzwoniąc pod jeden numer infolinii, klient
przekierowywany jest do odpowiedniej grupy konsultantów, już na
początku kontaktu pomaga w tym system tonowego wybierania numeru.
Wyspecjalizowani konsultanci zajmują się m.in. awariami, obsługą łącz
internetowych, sprzedażą usług czy odzyskiwaniem utraconych klientów.
Ostatnia specjalizacja to najtrudniejsze zadanie, wymagające wytrawnych
umiejętności negocjacyjnych.
Praca w call center daje możliwości nie
tylko stałego rozwoju, ale również awansu. Konsultanci przechodzą
ścieżkę kariery od najprostszej obsługi kampanii marketingowych, przez
obsługę techniczną, po najtrudniejsze stanowiska związane z
negocjacjami i rozwiązywaniem sporów. Można również awansować na
trenera koordynującego pracę grup, układać szkolenia i skrypty dla
pozostałych oraz nowych pracowników. Doświadczeni konsultanci
telefoniczni są chętnie zatrudniani w działach sprzedaży, reklamacji i
marketingu.
4. powód – świetny start do kariery
Każdy
konsultant telefoniczny oprócz systemu szkoleń, wspierany jest przez
potężny, cały czas rozwijany system informatyczny. Podczas rozmowy
telefonicznej korzysta ze skryptu komputerowego, z którego czerpie
najważniejsze informacje potrzebne w danym momencie. Call center to
przede wszystkim nowoczesna technologia przystosowana do
najważniejszych wyzwań obsługi klienta.
5. powód – poznanie nowoczesnych technologii
TeleCentrum
Avisty pracuje w trybie ciągłym, dlatego konsultanci mają możliwość
dostosowania godzin dyżurów do zajęć pozazawodowych. Studenci dopasują
swój grafik do uczelnianych zajęć, a osoby posiadające dzieci, bez
problemu, znajdą takie godziny pracy, żeby najdogodniej zorganizować
opiekę nad maluchami.
6. powód – możliwość regulowania czasu pracy