wtorek, 19 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Czy warto zostać konsultantem

    Zobacz również

    Avista Media rozpoczyna duży projekt rekrutacyjny – już we wrześniu br. chce przyjąć do pracy w TeleCentrum 30 osób. Do końca przyszłego roku ta wrocławska firma w części zajmującej się obsługą klienta planuje podwojenie zatrudnienia.

    - Reklama -

    Avista Media od lipca 2007 roku prowadzi TeleCentrum
    obsługujące ponad 440 tysięcy klientów Telefonii Dialog. Spółka
    specjalizuje się w multimediach, obsłudze procesów biznesowych, stanowi
    również technologiczne ramię operatora w przygotowaniu potrójnej usługi
    (głos + Internet + telewizja internetowa).

    TeleCentrum
    – telefoniczne biuro obsługi klienta, pracuje 365 dni w roku, 7 dni w
    tygodniu, 24 godziny na dobę. Za kontakt z klientami odpowiedzialnych
    jest w nim 130 osób. Avista Media planuje jeszcze w tym roku
    modernizację sprzętu i systemu informatycznego oraz rozbudowę liczby
    stanowisk. Inwestycja będzie kosztowała ok. 3 mln złotych. Do końca
    2008 roku nastąpi podwojenie zespołu. Rozbudowa związana jest z planami
    spółki, która chce zaoferować usługi call center firmom zewnętrznym,
    głównie z branży bankowej i ubezpieczeniowej.

    Zawód XXI wieku

    Liczba
    call center w Polsce rośnie nieprzerwanie od sześciu lat. Zwiększyła
    się z 360 w 2000 r. do blisko tysiąca w roku 2006. Analitycy
    zapowiadają dalszy wzrost branży w podobnym tempie przynajmniej przez
    dwa najbliższe lata. Firma badawcza Datamonitor przewiduje, że w 2008
    r. będzie w Polsce 1,4 tys. telefonicznych centrów obsługi, w których
    pracę znajdzie blisko 50 tys. konsultantów. W 2003 r. w firmach CC
    pracowało 25 tys. osób.

    „Profesjonalna
    obsługa klienta to dzisiaj jeden z głównych elementów decydujący o
    konkurencyjnej przewadze firm, a telefoniczny kontakt jest najszybszy i
    preferowany przez coraz więcej osób, dlatego w najbliższych latach
    konsultanci telefoniczni mogą liczyć na liczne oferty pracy”
    – pokreśla Andrzej Sobczak, prezes Avista Media, firmy, która aktualnie prowadzi rekrutację do swojego TeleCentrum.

    1. powód – stabilny rynek pracy

    Do
    pracy w telecentrum trzeba mieć predyspozycje. Przede wszystkim wyraźną
    dykcję i miły głos, ale też odporność na stres i umiejętność
    precyzyjnego przekazywania informacji. Żyjemy w erze komunikacji.
    Jasność i czytelność wszelkich kwestii dotyczących funkcjonowania
    wewnętrznego firmy, a więc płynny przepływ informacji, jest podstawą
    jej istnienia i sukcesu na rynku. W związku z tym umiejętność
    właściwego komunikowania się jest w dzisiejszych czasach jedną z
    podstawowych i najważniejszych cech dobrego pracownika na każdym
    szczeblu, od portiera po prezesa włącznie. Praca w call center jest
    najlepszym poligonem treningowym zdolności komunikacyjnych. Konsultanci
    telefoniczni w praktyce przekonują się jak ważny jest ton głosu i
    sposób wypowiadania, jak negocjować i jak radzić sobie w trudnych,
    emocjonalnych sytuacjach.

    2. powód – trening umiejętności komunikacyjnych

    Czy
    w takim razie konsultantem telefonicznym mogą zostać osoby, które nie
    miały jeszcze szansy na zdiagnozowanie swoich zdolności
    komunikacyjnych? Oczywiście. Nowi pracownicy Telecentrum przechodzą
    kompleksowe szkolenie. Dopiero po jego ukończeniu mogą rozpocząć
    kontakty z klientami. Zresztą proces uczenia się wpisany jest na stałe
    w filozofię call center. Szkolenia obejmują wszystkich pracowników i
    dotyczą zarówno nowych ofert, promocji, jak zagadnień bardziej ogólnych
    – asertywności, technik negocjacyjnych.

    3. powód – gwarancja stałego rozwoju

    TeleCentrum,
    które aktualnie obsługuje klientów Telefonii Dialog to skomplikowana
    struktura organizacyjna. Dzwoniąc pod jeden numer infolinii, klient
    przekierowywany jest do odpowiedniej grupy konsultantów, już na
    początku kontaktu pomaga w tym system tonowego wybierania numeru.
    Wyspecjalizowani konsultanci zajmują się m.in. awariami, obsługą łącz
    internetowych, sprzedażą usług czy odzyskiwaniem utraconych klientów.
    Ostatnia specjalizacja to najtrudniejsze zadanie, wymagające wytrawnych
    umiejętności negocjacyjnych.

    Praca w call center daje możliwości nie
    tylko stałego rozwoju, ale również awansu. Konsultanci przechodzą
    ścieżkę kariery od najprostszej obsługi kampanii marketingowych, przez
    obsługę techniczną, po najtrudniejsze stanowiska związane z
    negocjacjami i rozwiązywaniem sporów. Można również awansować na
    trenera koordynującego pracę grup, układać szkolenia i skrypty dla
    pozostałych oraz nowych pracowników. Doświadczeni konsultanci
    telefoniczni są chętnie zatrudniani w działach sprzedaży, reklamacji i
    marketingu.

    4. powód – świetny start do kariery

    Każdy
    konsultant telefoniczny oprócz systemu szkoleń, wspierany jest przez
    potężny, cały czas rozwijany system informatyczny. Podczas rozmowy
    telefonicznej korzysta ze skryptu komputerowego, z którego czerpie
    najważniejsze informacje potrzebne w danym momencie. Call center to
    przede wszystkim nowoczesna technologia przystosowana do
    najważniejszych wyzwań obsługi klienta.

    5. powód – poznanie nowoczesnych technologii

    TeleCentrum
    Avisty pracuje w trybie ciągłym, dlatego konsultanci mają możliwość
    dostosowania godzin dyżurów do zajęć pozazawodowych. Studenci dopasują
    swój grafik do uczelnianych zajęć, a osoby posiadające dzieci, bez
    problemu, znajdą takie godziny pracy, żeby najdogodniej zorganizować
    opiekę nad maluchami.

    6. powód – możliwość regulowania czasu pracy

    guest
    0 Comments
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Visa uznaje twórców cyfrowych za małe firmy

    Podczas otwarcia Web Summit w Lizbonie, Visa ogłosiła nowe zobowiązania wobec twórców cyfrowych. Uznając wpływ tej grupy na gospodarkę...