Ponad 60 proc. odwiedzających sklepy w sieci, trafia do nich z wyszukiwarki Google, z czego połowa wchodzi przez organiczne wyniki wyszukiwania – wskazują dane z kilkunastu tysięcy sklepów na platformie Shoper. Część z nich nie potrafi tą drogą przyciągać klientów przez błędy na stronie. Shoper stworzył więc bezpłatne narzędzie badające sklepy pod kątem SEO i oferuje sprzedawcom profesjonalny audyt.
Algorytm Google można porównać do składu Coca Coli. Producent nigdy nie ujawnił przepisu na napój, jednak część składników udaje się odgadnąć, obserwując jak smakuje, pachnie czy reaguje z innymi substancjami. Działanie wyszukiwarki Google również poznano metodą prób i błędów, edytując zawartość stron, tak by algorytm ocenił je jako wartościowe, a link do nich został wyświetlony jak najwyżej. Nazywa się to SEO (ang. Search Engine Optimization – optymalizacja dla wyszukiwarek internetowych) lub pozycjonowaniem.
– Reguł tworzenia i prowadzenia stron www, tak by dobrze się pozycjonowały, jest co najmniej kilkadziesiąt. Od oczywistych, takich jak tytuł strony pasujący do jej zawartości po mniej znane, jak szybkość jej wczytywania na urządzeniach mobilnych. Część właścicieli sklepów korzystających z oprogramowania Shoper dużo lepiej zna się na handlu niż na pozycjonowaniu, więc postanowiliśmy dać im proste narzędzie online, pozwalające w dwie minuty zbadać, czy robią wszystko w zgodzie ze sztuką. Dla osób, które chcą poprawić widoczność swojego sklepu w wyszukiwarce, stworzyliśmy też dodatkową usługę SEO Shoper, w ramach której nasi profesjonaliści przejmują pozycjonowanie sklepu – wyjaśnia Jacek Zientkiewicz, Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu Shoper, który odpowiada za nową usługę audytu SEO dla sklepów.
Od kilku dni pod adresem audytseo.shoper.pl dostępne jest bezpłatne narzędzie dla sklepów, określające, w jak dużym stopniu ich strony są przyjazne dla algorytmów wyszukiwarki. Wystarczy podać adres sklepu, by w dwie minuty wygenerować raport SEO.