Niezależnie od wykorzystytywanego urządzenia wideo „zjada” 30-40% transferu w sieciach komórkowych. W przypadku smartfonów, sieci społecznościowe znajdują się na drugim miejscu z 15 proc. udziałem w zużywaniu pakietów danych. Komputery przenośne mają znacznie wyższe wykorzystanie transferu na współdzielenie plików, natomiast słuchanie muzyki online i obsługa email są istotnymi „datażercami” na smartfonach i tabletach.
Jednocześnie badania wskazują, że aplikacje wideo nie należą do najczęściej wykorzystywanych. Najwięcej czasu spędzamy w sieciach społecznościowych i w przeglądarce internetowej.
Ilość przesyłanych danych i czas spędzany w aplikacjach różnią się w zależności od urządzenia. Na komputerach przenośnych korzystających z mobilnego internetu użytkownicy dłużej oglądają wideo i przeglądają strony internetowe, wykorzystują do tego także więcej danych. Duży ekran zwiększa użyteczność aplikacji wideo i przeglądarek. Natomiast w przypadku portali społecznościowych smartfony dorównują komputerom przenośnym w ilości wykorzystywanych danych, a nawet wyprzedzają je pod względu czasu korzystania z aplikacji.
Z raportu firmy Ericsson wynika, że dzienny profil korzystania z aplikacji na smartfonie jest znacznie bardziej spłaszczony niż profil wykorzystywania danych. Wynika to z faktu, że na telefonach nieustannie działają procesy tła, które odpowiadają m.in. za wysyłanie powiadomień i niewielka liczba użytkowników wyłącza swoje telefony.
Wyniki użyte w raporcie firmy Ericsson pochodzą z pomiarów przeprowadzonych na wybranych komercyjnych sieciach HSPA i LTE w Azji, Europie i Ameryce.