NuPlays.pl, platforma z muzyką, biletami i gadżetami muzycznymi wprost od artystów i wytwórni, wprowadza dCard – kolekcjonerskie karty, dzięki którym artyści i wytwórnie mogą zaoferować cyfrowe treści w fizycznej, kolekcjonerskiej postaci. Kod ukryty pod zdrapką karty formatu karty kredytowej umożliwia dostęp do muzyki, zapisu koncertów lub treści wideo na dowolnym urządzeniu wyposażonym w przeglądarkę internetową: komputerze, laptopie i smartfonie.
W tej atrakcyjnej wizualnie i wygodnej formie, muzycy mogą zaoferować swoją twórczość (także w krótkich, limitowanych seriach), a fani – kolekcjonować designerskie karty.
W ciągu ostatnich lat płyty CD stały się właściwie kolekcjonerskim przedmiotem – fani muzyki zgrywają muzykę z płyt i odsłuchują ją używając laptopa, smartfona lub tableta. NuPlays opracował produkt, który pozwoli pominąć tę czynność i umożliwi natychmiastowe odtworzenie lub pobranie muzyki przy wykorzystaniu jedynie dowolnego urządzenia z przeglądarką internetową.
Cały proces jest szybki i prosty. Po zakupie karty fani wchodzą na stronę nuplays. Jest na niej pole, w które należy wpisać kod spod zdrapki. Następnie, treści cyfrowe powiązane z kodem dodają się do konta użytkownika. Po dodaniu do konta treści można pobrać na urządzenie, a wybrane treści (albumy MP3) można również odtworzyć bezpośrednio na stronie w formie streamingu, bez potrzeby pobierania.
Karty dCard idealnie nadają się do tworzenia limitowanych kolekcjonerskich biletów, do których artysta może dołączyć plik-niespodziankę. Taki bilet można sprzedawać również przez platformę NuPlays. W ten sposób powstają kolekcjonerskie zestawy.
Wśród pierwszych artystów, którzy zdecydowali się na taką formę sprzedaży są m.in. COMA, Michał Urbaniak i Jazzpospolita. Karty z treściami tych wykonawców dostępne będą na koncertach oraz w NuPlays.pl.
Kolekcjonerska nowość w świecie muzyki
Karty dCard są wielkości karty płatniczej. Na jej rewersie znajduje się instrukcja dla fana, natomiast jej awers oferowany jest muzykom, którzy umieścić tu mogą swój autorski projekt graficzny związany z twórczością.
Po zamówieniu kart muzycy mogą je sprzedawać dokładnie tak, jak płyty CD: na koncertach lub w sklepie internetowym – na przykład na platformie NuPlays. dCards można używać jako wizytówek muzyków służących promocji, kart prezentowych lub jako kolekcjonerskich gadżetów, których design każdej kolejnej karty powiązany jest z poprzednią.
Najmniejszy możliwy do zamówienia pakiet zawiera 25 kart i dostępny jest w cenie 122 zł netto. W przypadku wyższych nakładów ceny są porównywalne (a nawet niższe) od klasycznej płyty CD – np. przy zamówieniu 1000 sztuk koszt jednej karty to 1,47 zł netto (więcej szczegółów można znaleźć w tym wpisie na blogu). Dodatkowo artyści i wytwórnie mogą zamówić opakowania na karty w formie digipacków – dzięki czemu zakupiona karta idealnie pasuje na półkę z płytami CD.
NuDisk – system kodów i kart
dCard to nazwa plastikowej karty ze zdrapką zawierającej kod. Jednak cały system dystrybucji treści cyfrowych (NuDisk) ma dużo więcej zastosowań: umożliwia wydawcom w wygodny i tani sposób dystrybuować filmy załączane do wydawnictw, a firmom organizować wraz z NuPlays wyjątkowe akcje marketingowe wykorzystujące muzykę.
Jednym z pierwszych podmiotów, z którymi NuPlays nawiązał współpracę jest Benefit Systems SA, który będzie oferował wybrane produkty z NuPlays w atrakcyjnych cenach za pośrednictwem swojej platformy docierającej do kilkudziesięciu tysięcy posiadaczy kart Benefit.
NuPlays prowadzi aktualnie rozmowy z kilkoma podmiotami dysponującymi siecią placówek w celu wprowadzenia kart do szerokiej dystrybucji w punktach sprzedaży poza internetem.