Kampania viralowa „nadchodzi4” związana z wejściem PLAY na polski rynek otrzymała prestiżową miedzynarodową nagrodę – Diamond Award for Best Practices in Marketing. Za realizację kampanii odpowiedzialna była agencja FF Creation. W dniu 31 stycznia br. przedstawiciele PLAY i agencji odebrali statuetkę na uroczystej gali w Nowym Jorku.
Program ten pozwolił 20 000 użytkowników przetestować usługi, oferowane przez P4 jeszcze przed komercyjnym startem firmy na rynku.
W ramach kampanii wyprodukowano trzy serie filmów, celowo zrobionych stylem amatorskim:
- 4 nawiązujące do tzw. łańcuszków św. Antoniego
- 3 stylizowane na filmy z castingu
- jeden „absurdalny”, ukazujący akrobatów ułożonych w numer 4
Filmy zamieszczone zostały na YouTube.com. Celem kampanii było zainteresowanie potencjalnych odbiorców marką oraz skłonienie użytkowników do wejścia na stronę rekrutacyjną www.nadchodzi4.com, zachęcającą do programu testowego czwartego operatora.
Ambasadorów marki pozyskiwano poprzez zainspirowanie ich do tworzenia własnych filmów viralowych i dystrybuowania ich wśród znajomych i na portalach społecznościowych typu web 2.0.
W sumie powstało około 450 filmików viralowych stworzonych przez beta-testerów. Tagowane jako „nadchodzi4” lub „nadchodzi4.com” były umieszczane na serwisach YouTube.com, Wrzuta.pl czy Patrz.pl i oglądane tysiące razy.