środa, 27 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Dobre wyniki Idei w pierwszym półroczu 2004

    Zobacz również

    Zarząd Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel, operatora sieci IDEA, zaprezentował wyniki pierwszego półrocza 2004 r.

    - Reklama -

    Operator sieci Idea osiągnął w dwóch pierwszych kwartałach 2004 r. przychody w wysokości 2.665 mln PLN oraz pozytywny wynik finansowy netto, w wysokości 260 mln PLN.

    Idea na koniec pierwszego półrocza 2004 r. posiadała 34,1 proc. udział w rynku w segmencie klientów abonamentowych i była liderem w nowych aktywacjach (netto) na rynku ofert postpaid (udział ok. 66% proc. w 1H2004). W pierwszym półroczu br. pozyskano ponad 388 tys. klientów i nastąpiła dalsza poprawa struktury bazy klientów sieci Idea, z których blisko 48 proc. stanowią abonenci (postpaid).

    „Miarą sukcesów PTK Centertel w pierwszym półroczu 2004 r. jest skuteczne realizowanie strategii pozyskiwania przede wszystkim klientów abonamentowych i umocnienie pozycji PTK Centertel, zwłaszcza pod względem wartościowym, pomimo bardzo ostrej rywalizacji konkurencyjnej – powiedział Sławomir Skrodzki, prezes zarządu Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel – Nadal zamierzamy uzyskiwać coraz lepsze wyniki operacyjne i finansowe oraz optymalizować naszą bazę klientów – pozyskując nawet tych najbardziej wymagających. Jednak przede wszystkim chcemy nadal skutecznie budować wartość firmy, poprzez stałe podwyższanie jakości usług i poziomu obsługi klientów. efektywnie konkurując przede wszystkim wysoką jakością techniczną sieci, nowoczesnymi oraz innowacyjnymi usługami i produktami. Kierujemy atrakcyjne oferty sieci Idea do wszystkich Klientów – zarówno abonentów, jak i użytkowników ofert prepaid – i z pewnością znów zaskoczymy ich pozytywnie w drugiej połowie br.”.

    W pierwszym półroczu br. nastąpił znaczący wzrost przychodów PTK Centertel – o 29 procent, które osiągnęły poziom 2.665,1 mln PLN (2.073 mln PLN w 1H2003 r.). Bardzo istotny jest także wzrost wskaźnika EBITDA o 37 proc. (w stosunku do 1H2003 r.) – do poziomu 875 mln zł. W pierwszym półroczu br. nastąpił także wzrost średniego ARPU z 69 zł w 1H2003 r. do 71 PLN w 1H2004 r. oraz ARPU prepaid z 28 do 38 PLN.

    W pierwszym półroczu br. pozyskano 388 tys. nowych klientów (w tym 383 tys. postpaid) –których było 30.06.2004 r. 6,090 mln (5,083 mln w 2Q2003 r.) – co stanowi o 1,007 mln więcej niż przed rokiem. W sieci Idea nadal zwiększa się udział abonentów w całej bazie klientów, których było w 30.062004 r. – już 2,903 mln (2,029 mln w 2Q2003 r.), a użytkowników ofert prepaid w Idei było 3,186 mln (3,054 mln w 2Q2003 r.). Na uwagę zasługuje wzrost udziałów Idei w rynku ofert abonamentowych – do 34,1 proc.

    „Uzyskane w pierwszym półroczu 2004 r. dobre wyniki sprzedaży – a zwłaszcza fakt, że prawie 66 proc. nowopozyskanych w Polsce klientów ofert abonamentowych w 1H2004 r. wybrało ofertę Idei – udało się nam osiągnąć dzięki realizowaniu z sukcesem właściwej strategii rynkowej i nieustannym wzbogacaniu naszej oferty usług – mówi Jacek Murawski, dyrektor finansowy, członek zarządu PTK Centertel – zdecydowanie pomogły nam w tym w drugim kwartale br. wyróżniające ofertę Idei na rynku: nowa oferta Start POP na Okrągło i Nowy POP (prepaid), nowe taryfy Plan Codzienny i Premium (postpaid) oraz atrakcyjne oferty dla klientów biznesowych (Pakiety Firmowe GPRS, Bezpłatny Pakiet Minut na Firmę) oraz rozwój sieci Hot Spotów Idea”.

    Zdaniem przedstawicieli Zarządu PTK Centertel, w działalności Idei bardzo istotne jest także efektywne wykorzystanie synergii Grupy Telekomunikacji Polskiej oraz doświadczenia Grupy France Telecom i Grupy Orange. W 2004 r. Zarząd PTK Centertel spodziewa się utrzymania tempa rozwoju rynku i planuje zwiększenie liczby klientów ok. 1 mln nowych, ale przede wszystkim kładzie nacisk na optymalizację wyników pod względem uzyskiwanych przychodów i zwiększania wartościowości spółki.

    źródło: Idea

    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Poprzedni artykuł
    Następny artykuł
    - Reklama -

    Najnowsze

    Badanie EY: Rosnące koszty życia sprawiają, że chętniej korzystamy z przedświątecznych wyprzedaży

    69% konsumentów na świecie korzysta z wyprzedaży na Black Friday 64% kwestionuje rzeczywistą wartość promocji 45% martwi się, czy będzie w...