ING Bank Śląski aktywnie wspiera klientów w zarządzaniu codziennymi finansami. Klienci, którzy dodali konta lub karty z innego banku mogą teraz w systemie bankowości internetowej i mobilnej Moje ING analizować wydatki z tych kont i kart łącznie z wydatkami w ING, a w aplikacji mobilnej – sprawdzać stan konta z innego banku przed zalogowaniem. ING Bank Śląski jest pierwszym bankiem na polskim rynku, który wdrożył usługę podglądu kont i kart z różnych banków w jednej aplikacji
w Moim ING. Dla użytkowników tej usługi Bank przygotował kilka nowości.
Użytkowników aplikacji mobilnej ucieszy zapewne fakt, że nie będą się musieli każdorazowo logować, aby sprawdzić stan konta z innego banku. Analogicznie jak dla kont z ING – wystarczy wybrać na ekranie startowym aplikacji opcję „Dodaj skrót”, następnie wskazać konto z innego banku oraz określić sposób wyświetlania salda (kwotowo lub procentowo). Od tej pory wystarczy jedno spojrzenie na ekran telefonu, aby jednocześnie sprawdzić stan kont w ING i w innych bankach bez logowania.
Dla kont i kart w PLN dodanych w Moim ING z innych banków Bank oferuje nie tylko kategoryzację przychodów i wydatków, ale również możliwość analizowania i monitorowania tych wydatków łącznie z wydatkami z kont w ING, we wszystkich narzędziach do zarządzania finansami w Moim ING (Historia transakcji, Analiza wydatków i Budżet).
Analiza wydatków oraz Budżet to funkcjonalności w ramach usługi Zarządzania finansami dostępnej w aplikacji Moje ING:
- Budżet – to globalny limit wydatków, dzięki któremu klienci mogą śledzić swoje miesięczne wydatki, a aplikacja podpowiada im na jakim etapie wykorzystania budżetu obecnie się znajdują;
- Analiza wydatków – to zestawienie wszystkich wydatków według kategorii, dzięki czemu klienci wiedzą, ile w danym okresie wydali na przykład na samochód i transport, rachunki czy edukację. Kategoria jest przypisana do transakcji. W każdej chwili klient może ją zmienić na inną lub podzielić na kilka kategorii.
– Dzięki open banking możliwość analizowania wszystkich wydatków z perspektywy „ja – Klient”, a nie jak dotychczas „ja – bank” stała się faktem – powiedziała Barbara Borgieł-Cury, Dyrektor Centrum Bankowości Codziennej w ING Banku Śląskim. – To kolejny milowy krok w rozwoju usługi „Dodaj konto z innego banku” oraz całego obszaru Zarządzania finansami w Moim ING dla wszystkich klientów, którzy posiadają konta lub karty w PLN w różnych bankach. Teraz usługa „Dodaj konto z innego banku” umożliwia klientowi natychmiastową ocenę jego sytuacji finansowej aż w czterech wymiarach: od informacji o stanie konta poprzez transakcje i wydatki, aż po globalny limit tych wydatków. Dzięki temu usługa aktywnie wspiera naszych klientów w zarządzaniu codziennymi finansami – niezależnie od tego z jakiego konta i w jakim banku płacą – dodała Barbara Borgieł-Cury.
W przypadku posiadania kont lub kart w kilku bankach nowe funkcjonalności w Moim ING to oszczędność czasu i komfort korzystania z jednej aplikacji do zarządzania codziennymi finansami – i to zupełnie bezpłatnie.