Pracownicy DSI Underground, aby dostarczać produkty, rozwiązania i systemy dla branży górnictwa podziemnego i tunelowania na całym świecie, zlokalizowani są w siedemdziesięciu krajach na sześciu kontynentach. Złożoność struktury i dynamiczny rozwój organizacji skłoniły ją do poszukiwania sposobu, który udoskonali niektóre procesy – uprości przepływ informacji w firmie oraz komunikację z rynkiem w różnych strefach czasowych, a jednocześnie usprawni współpracę i umożliwi jak najlepszą realizację celów biznesowych.
Dziś 2500 inżynierów i specjalistów z różnych oddziałów organizacji łączy się codziennie na czatach, spotkaniach oraz telefonicznie, współpracując w środowisku Microsoft Teams. Praca wygląda tak samo w każdym zakątku globu, ponieważ nawet w podróży pracownicy mają przy sobie wszystko, co do niej potrzebne – wraz z numerami telefonów komórkowych i stacjonarnych. Nowe narzędzia podniosły kulturę organizacyjną firmy i wyeliminowały bariery jej dalszego rozwoju.
W ostatnich latach firma DSI Underground znacznie się rozwinęła i dokonała szeregu akwizycji. Zespoły potrzebowały nowej platformy i sposobu komunikacji, który ułatwiłby dotarcie do klientów i sprawniejszą komunikację wewnętrzną.
Zmiany w firmie zaczęły się od automatyzacji i cyfryzacji procesów biznesowych. Jeszcze w 2019 roku każdy oddział wykorzystywał inny system informatyczny i korzystał z różnych narzędzi biznesowych. Organizacja zmodernizowała infrastrukturę – zdigitalizowała i przeniosła do chmury serwery, a także zaktualizowała wykorzystywane systemy. Pracownicy mogli pracować zdalnie w Microsoft 365 i mieć dostęp do swojej poczty elektronicznej poza biurem, bez konieczności instalowania zewnętrznych aplikacji.
– Dążyliśmy do transformacji zarówno na poziomie narzędziowym, jak i w obszarze kulturowo-organizacyjnym. Poprzez ujednolicenie w firmie środowiska IT udało nam się nie tylko połączyć ze sobą ludzi, ale i zmienić sposób, w jaki pracują – mówi Mateusz Borkowski, Head of Global IT and Digital Strategy z DSI Underground.
Łączność i kulturę organizacyjną uzupełniło i rozwinęło wdrożenie Microsoft Teams, który stał się dla pracowników bezpiecznym, intuicyjnym narzędziem do efektywnego funkcjonowania w trybie zdalnym, a dla organizacji – nowym standardem pracy.
Innowacje źródłem przewagi
– Dzięki zorientowaniu na innowacje potrafimy działać zwinnie. Głębokie przekonanie, że pełna cyfrowa zmiana jest źródłem przewagi konkurencyjnej na rynku, pozwoliło nam na przetransformowanie organizacji na skalę globalną, na sześciu kontynentach i we wszystkich strefach czasowych. W branży górnictwa i tunelarstwa jesteśmy pionierami, jeżeli chodzi o wykorzystanie cyfrowych rozwiązań i wyznaczamy standardy rozwoju – uzupełnia Marek Grocholewski, Director Projects and Business Development z DSI Underground.
Istotnym elementem projektu było wdrożenie kompleksowej telefonii głosowej Teams Phone, czyli przeniesienie wszystkich systemów telefonicznych do chmury, poprzez połączenie technologii VOIP z Microsoft Teams. W pełni zintegrowana, wydajna i przyjazna dla użytkowników usługa pomaga osiągać lepsze wyniki biznesowe, a tym samym zwiększa efektywność całej firmy. Wyeliminowano koszt operatorów telekomunikacyjnych, a połączenia zyskały obraz wideo. Teams Phone umożliwił pracownikom jednakowe funkcjonowanie z różnych lokalizacji, ponieważ podróżując mogą zabierać ze sobą całe środowisko pracy, wraz z numerami telefonów stacjonarnych. Jest to możliwe dzięki integracji z publiczną siecią telekomunikacyjną i przydzielenia użytkownikom Teams Phone telefonicznej numeracji krajowej oraz międzynarodowej dla wszystkich połączeń.
Transformacja wewnętrzna przełożyła się na współpracę wykraczająca poza granice organizacji. Nowe narzędzia i możliwości pobudziły kreatywność pracowników i zaczęto je wykorzystywać także do niestandardowych zadań. Firma mogła w sposób zdalny przeprowadzić szkolenia z wykorzystaniem technologii rozszerzonej rzeczywistości dla klienta z Japonii i zabezpieczyć całą wymianę dokumentacji poprzez umieszczenie jej na Microsoft Sharepoint.
– Za sprawą Teams jesteśmy w kontakcie ze sobą i z klientami, współpracujemy w ramach grup roboczych i stale szukamy nowych rozwiązań. Zaawansowanie technologiczne sprawia, że znikają bariery rozwoju i jesteśmy w stanie sprostać najwyższym wymaganiom ze strony rynku i klientów– opowiada Marek Grocholewski z DSI Underground.
Bezpieczeństwo, które sprzyja rozwojowi
Istotnym elementem i korzyścią wynikającą z przeniesienia wszystkich zasobów firmowych do chmury jest podniesienie bezpieczeństwa cyfrowego organizacji. Mechanizmy natywnie zastosowane w rozwiązaniach chmurowych zabezpieczają firmę przed atakami cyberprzestępców i wyciekiem wrażliwych danych. Potwierdziły to testy penetracyjne i symulacje ataków przeprowadzane wraz z partnerem wdrożeniowym, firmą Integrity Partners. DSI Underground zadbało o jednoczesne szkolenia dla pracowników, poszerzające i aktualizujące ich wiedzę z zakresu cyberhigieny.
– Konsekwentnie realizowana transformacja cyfrowa DSI Underground otwiera przed organizacją nowe możliwości rozwoju. W branżach takich jak przemysł ciężki, gdzie korzystanie z rozwiązań chmurowych w codziennej pracy nie jest oczywiste, wzrost wydajności i jakości procesów na skutek cyfryzacji jest skokowy. Firmy szybciej reagują na zmieniające się uwarunkowania rynkowe i mogą zwiększać skalę działalności, jak również usprawniać procesy operacyjne i produkcyjne – mówi Anna Wardziak, szefowa departamentu Modern Work i Security z polskiego oddziału Microsoft.