piątek, 22 listopada, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Dyrektor Generalny LG – William Cho – podkreśla stały postęp w kierunku Future Vision 2030

    Zobacz również

    LG Electronics szybko przekształca się w „Smart Life Solution Company”, wykorzystując swoją wieloletnią wiedzę o klientach, doświadczenie produkcyjne i technologiczne jako lider w dziedzinie urządzeń gospodarstwa domowego. W ramach swojej średnio- i długoterminowej strategii Future Vision 2030 firma LG jest nastawiona na ciągłą transformację i rozwój.

    - Reklama -

    21 sierpnia firma LG zorganizowała forum inwestorów w LG Sciencepark w Seulu, gromadząc krajowych i międzynarodowych inwestorów oraz analityków. Podczas wydarzenia dyrektor generalny William Cho przedstawił postępy i strategiczny kierunek firmy od czasu ogłoszenia w zeszłym roku Future Vision 2030, podkreślając kluczowe osiągnięcia. Forum było również transmitowane na żywo na kanale YouTube firmy LG.
    Oprócz CEO Williama Cho, w wydarzeniu wzięli udział CFO Kim Chang-tae, CSO Lee Sam-soo i inni członkowie kadry kierowniczej odpowiedzialni za kluczowe obszary działalności, takie jak ogrzewanie, wentylacja i klimatyzacja (HVAC), treści i usługi webOS oraz działalność subskrypcyjna. Wydarzenie miało na celu poinformowanie rynku o postępach i średnio- oraz długoterminowej strategii LG.


    Po ogłoszeniu Future Vision 2030 i spotkaniu akcjonariuszy, LG kontynuuje współpracę z rynkiem i interesariuszami poprzez bezpośrednią komunikację z CEO i kluczowymi liderami biznesowymi, o czym świadczy organizacja tegorocznego forum inwestorów.


    W ramach planu Future Vision 2030 LG chce stać się Smart Life Solution Company, łącząc i ulepszając doświadczenia klientów w różnych przestrzeniach życiowych, w tym w domach, środowiskach komercyjnych, mobilności i platformach wirtualnych. Aby to osiągnąć, firma planuje przyspieszyć transformację swojego portfolio biznesowego w kierunku modelu bardziej zorientowanego na przyszłość. Celem jest osiągnięcie celów „Potrójnej Siódemki”: 7-procentowej średniej stopy wzrostu, 7-procentowego zysku operacyjnego i mnożnika Enterprise (EV/EBITDA) na poziomie 7.


    Podczas wydarzenia firma LG podzieliła się swoimi tymczasowymi postępami finansowymi w ramach Future Vision 2030, pokazując 8-procentowy wzrost przychodów, 6-procentowy wzrost zysku operacyjnego i czterokrotny wzrost EV/EBITDA w porównaniu z rokiem poprzednim, w oparciu o wyniki biznesowe z pierwszej połowy tego roku (z wyłączeniem LG Innotek).

    – W ciągu ostatniego roku stale kładliśmy nacisk pod realizację naszej przyszłej wizji i jesteśmy dumni z tworzenia „zmian strukturalnych” i „zrównoważonych wyników” w różnych obszarach. Z dużą pewnością siebie i poczuciem odpowiedzialności będziemy nadal dążyć do osiągnięcia naszych celówWilliam Cho, CEO LG


    Cztery strategiczne kierunki innowacji portfela biznesowego
    CEO Cho szczegółowo opisał podejście LG do innowacji w portfolio biznesowym, koncentrując się na czterech kluczowych kierunkach: maksymalizacji potencjału istniejących kluczowych działów firmy, rozszerzeniu modeli usług opartych na platformach, przyspieszeniu rozwoju w branży B2B i wspieraniu nowych jednostek biznesowych.
    Pierwszy kierunek maksymalizacji potencjału obecnych działów firmy obejmuje strategię przezwyciężenia ograniczeń głównych działów, takich jak urządzenia gospodarstwa domowego i telewizory. Obejmuje to integrację usług subskrypcyjnych z ofertą urządzeń domowych i rozszerzenie kanałów sprzedaży bezpośredniej do konsumenta (D2C), zapewniając klientom większy wybór i lepsze doświadczenia.


    Dyrektor generalny Cho wyjaśnił, że wysiłki te prowadzą do stałego wzrostu i generowania zysków w podstawowych obszarach działalności, które służą jako źródło przychodów dla firmy. Pomimo dwucyfrowego spadku na koreańskim rynku AGD, sprzedaż urządzeń domowych LG rośnie, napędzana przez tworzenie nowego popytu za pośrednictwem usług subskrypcyjnych. Ponadto, sprzedaż urządzeń gospodarstwa domowego za granicą rosła ponad 1,5 razy szybciej niż średnia rynkowa w ciągu ostatnich trzech lat, napędzana przez rozszerzone linie produktów i cen oraz sprzedaż D2C.


    Po drugie, rozszerzenie modeli usług opartych na platformie koncentruje się na wykorzystaniu setek milionów produktów LG sprzedawanych na całym świecie jako platformy do generowania przychodów z treści, reklam i usług. Doskonałym przykładem jest działalność działu LG Home Entertainment w branży telewizyjnej, która ma na celu przyspieszenie działalności reklamowej i treści webOS aby przekształcić firmę w duży podmiot platform medialnych i rozrywkowych. Od 2018 r. roczna stopa wzrostu działalności reklamowej i treściowej opartej na platformie webOS osiągnęła 64 procent.


    Jeśli chodzi o przyspieszenie rozwoju firm B2B, LG osiąga dobre wyniki w takich obszarach, jak komponenty samochodowe, HVAC i inteligentne fabryki. Postępy te są ściśle powiązane z punktami zwrotnymi na rynku, takimi jak cyfryzacja i elektryfikacja. Celem LG jest zwiększenie udziału B2B w całkowitych przychodach do ponad 45 procent do 2030 roku. Udział B2B, który wynosił 27 procent w 2021 roku, wzrósł już do 35 procent w pierwszej połowie tego roku.


    Dział LG zajmujący się rozwiązaniami w zakresie podzespołów samochodowych zapewnił sobie portfel zamówień przekraczający 100 bilionów KRW (74 mld USD), przy czym sprzedaż produktów o wysokiej wartości, takich jak cyfrowe kokpity, szybko rośnie. Firma rozszerza również swój globalny zasięg produkcji, aby wesprzeć ten wzrost. W sektorze HVAC LG jest liderem na rynku wysokiej wydajności dzięki zaawansowanym technologiom falowników i pomp ciepła, a także aktywnie koncentruje się na rynku systemów chłodzenia dla centrów danych AI, gdzie popyt rośnie. LG planuje również rozszerzyć swoją działalność w zakresie inteligentnych fabryk na branże o rosnących potrzebach w zakresie automatyzacji fabryk, takie jak półprzewodniki, farmaceutyka, biotechnologia oraz żywność i napoje.


    Firma nadal inwestuje w nowe, obiecujące obszary biznesowe, które posłużą jako podstawa przyszłego wzrostu. W sektorze robotyki komercyjnej LG koncentruje się na zapewnieniu opartych na sztucznej inteligencji, definiowanych programowo możliwości robotyki. W branży ładowania pojazdów elektrycznych LG współpracuje z wiodącymi globalnymi partnerami, aby wykorzystać możliwości biznesowe.
    Innowacje w portfelu owocują powstającymi spółkami typu Unicorn Ventures


    LG podkreśliło również sukces i potencjał wzrostu kluczowych działów firmy, które stały się głównymi motorami przyszłego wzrostu firmy, prezentując wyniki innowacji w swoim portfolio.

    Zainspirowani terminem „jednorożec” używanym do opisywania przedsięwzięć wycenianych na rynku na ponad 1 bilion KRW (740 mln USD), odnosimy się do nowych modeli biznesowych generujących roczną sprzedaż przekraczającą 1 bilion KRW (740 mln USD) jako do „firm jednorożców”. Nasza usługa subskrypcji urządzeń domowych przekroczyła w ubiegłym roku 1 bilion KRW (740 mln USD) rocznej sprzedaży, zapewniając sobie status firmy jednorożca. Ponadto kilka firm, które w niedalekiej przyszłości mają stać się kolejnymi jednorożcami, przyspiesza swój rozwój – William Cho, CEO LG

    Biznes subskrypcji urządzeń AGD osiąga status jednorożca
    LG jest pionierem zmiany modelu sprzedaży w branży AGD, łącząc usługi z urządzeniami gospodarstwa domowego w modelu subskrypcji. W przeciwieństwie do tradycyjnych modeli skoncentrowanych na produkcie, które generują jednorazową sprzedaż, model subskrypcji utrzymuje stałe relacje z klientami, oferując zoptymalizowane usługi opieki po zakupie, generując w ten sposób ciągłe przychody.


    W ubiegłym roku działalność subskrypcyjna osiągnęła roczny przychód w wysokości 1,13 bln KRW (około 840 mln USD), co oznacza 33-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim i zapewnia jej status firmy jednorożca. Wzrost ten przyspiesza, a planowane przychody wzrosną w tym roku o prawie 60 procent i przekroczą 1,8 bln KRW (1,3 mld USD).

    Szybki rozwój działalności LG w zakresie subskrypcji urządzeń gospodarstwa domowego wynika z jej zdolności do zaspokajania różnorodnych potrzeb klientów. Klienci mogą obniżyć początkowe koszty zakupu i utrzymywać swoje urządzenia w doskonałym stanie dzięki specjalistycznym usługom opieki przez wybrany okres, z bezpłatnymi usługami świadczonymi w okresie subskrypcji. Reakcje klientów podkreślają wysoką wartość działalności subskrypcyjnej, a jej udział w sprzedaży domowych urządzeń LG wzrósł z 15 procent w ubiegłym roku do ponad 20 procent w tym roku.


    Reklama i treści oparte na webOS mają szansę stać się kolejnym „jednorożcem”
    Oparta na platformie webOS działalność LG w zakresie reklamy i treści wykorzystuje miliony urządzeń na całym świecie do generowania dodatkowych źródeł przychodów. Oczekuje się, że w tym roku przychody przekroczą 1 bln KRW (740 mln USD), co stanowi czterokrotny wzrost w porównaniu do 2021 roku. Aby utrzymać ten szybki wzrost, LG koncentruje się na poszerzaniu bazy klientów, dywersyfikacji modeli przychodów i wzmacnianiu możliwości biznesowych.


    W przypadku działań firmy opartych na konkretnej platformie, im więcej urządzeń z niej korzysta, tym większa staje się skala działalności. W ciągu ostatniej dekady firma LG sprzedała około 220 milionów inteligentnych telewizorów. Ponadto LG licencjonuje swój system webOS firmom zewnętrznym, które nie posiadają własnych systemów operacyjnych, a marki spoza LG sprzedały ponad 10 milionów telewizorów z systemem webOS. Platforma webOS rozszerza się również poza telewizory, obejmując samochodowe systemy informacyjno-rozrywkowe i inteligentne urządzenia, a firma pozyskuje wiodących światowych producentów OEM jako klientów dla swoich samochodowych systemów informacyjno-rozrywkowych.


    LG dostarcza różnorodne treści za pośrednictwem platformy webOS, obsługując modele przychodów oparte na reklamach i usługach. Doskonałym przykładem jest LG Channels, bezpłatna, wspierana reklamami usługa streamingowa oferująca ponad 3800 kanałów w 29 krajach. LG planuje zdywersyfikować swoje usługi w kierunku szybko rozwijających się obszarów, takich jak gry, spersonalizowane zakupy i płatne wideo na żądanie.


    Aby zwiększyć możliwości platformy webOS, LG planuje zainwestować ponad 1 bln KRW (740 mln USD) do 2027 roku. Firma będzie kontynuować współpracę z ponad 4000 globalnymi partnerami w zakresie treści i rozszerzać dostosowane rozwiązania reklamowe za pośrednictwem swojej spółki zależnej Alphonso, zajmującej się analizą danych.


    Dział HVAC celuje w rynek chłodzenia centrów danych AI: Na dobrej drodze do stania się „jednorożcem” w ciągu trzech lat
    Dział HVAC firmy LG oferuje szerokie portfolio, od klimatyzatorów mieszkaniowych po systemy komercyjne dla dużych budynków, szkół, instytucji publicznych i obiektów przemysłowych. Jest to jeden z najszybciej rozwijających się głównych obszarów działalności LG, napędzany przez trendy rynkowe, takie jak dekarbonizacja i elektryfikacja.


    Dział agregatów chłodniczych, który dostarcza rozwiązania chłodzące dla dużych budynków, dostrzegł nowe możliwości, ponieważ globalni giganci technologiczni zwiększają popyt na centra danych w związku z boomem na sztuczną inteligencję. W ciągu ostatnich trzech lat działalność LG w zakresie agregatów chłodniczych osiągnęła średnią roczną stopę wzrostu wynoszącą ponad 15%, a sprzedaż zagraniczna wzrosła ponad dwukrotnie w tym samym okresie.


    LG planuje wykorzystać swoje bogate doświadczenie w dostarczaniu agregatów chłodniczych do elektrowni, centrów danych i innych obiektów, a także swoje wysokowydajne technologie, aby aktywnie ukierunkować się na rynek chłodzenia centrów danych. Ponadto LG przygotowuje się do komercjalizacji nowych rozwiązań, takich jak chłodzenie zanurzeniowe w cieczy, które zyskują na popularności na rynku.


    Do 2030 roku 50 procent całkowitej sprzedaży i 75 procent zysku operacyjnego będzie pochodzić z B2B, platform i nowych działów firmy”.
    Aby osiągnąć średnio- i długoterminowe cele określone w Future Vision 2030, firma LG będzie konsekwentnie wprowadzać innowacje w portfolio biznesowym. Firma zamierza generować 50 procent całkowitej sprzedaży i 75 procent zysku operacyjnego w trzech kluczowych obszarach: rozszerzanie usług opartych na platformach, przyspieszenie rozwoju B2B oraz rozwijanie działalności New-to-LGE.

    Cele te szybko stają się rzeczywistością. Zapewnimy, że nowa propozycja wartości LG zostanie doceniona przez wszystkich interesariuszy, zapewniając zrównoważony wzrost i rentowność w perspektywie długoterminowej – William Cho, CEO LG

    ŹródłoLG
    guest
    0 komentarzy
    najnowszy
    najstarszy oceniany
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Dołącz ze SkyCash do programu Mastercard Bezcenne Chwile

    Bezcenne Chwile to wyjątkowy program, w którym płatności pracują na Ciebie! Płać kartą Mastercard zarejestrowaną w programie w aplikacji SkyCash...