Firma LG Electronics (LG) zaprezentowała swoją wizję doświadczeń klienta opartych na sztucznej inteligencji pod hasłem „Life’s Good 24/7 with Affectionate Intelligence” podczas konferencji LG World Premiere. Miała ona miejsce 6 stycznia w Las Vegas, dzień przed rozpoczęciem targów CES 2025 uznawanych za jedno z najważniejszych wydarzeń technologicznych na świecie.
W konferencji prasowej, transmitowanej również online, wzięło udział ponad 1000 uczestników, w tym partnerzy firmy i przedstawiciele światowych mediów. Firma LG zaprezentowała na podzielonej na trzy strefy scenie pełen zakres doświadczeń klienta w oparciu o sztuczną inteligencję. Każda ze stref przedstawiała różne obszary życia – od domu, przez mobilność, po przestrzenie komercyjne. Dzięki angażującym demonstracjom scenariuszy z życia codziennego firma LG wyjaśniła, w jaki sposób zaawansowana sztuczna inteligencja poprawi jakość naszego życia.
LG „Affectionate Intelligence” zmienia tradycyjne podejście do sztucznej inteligencji, koncentrując się na jej potencjale zrewolucjonizowania konwencjonalnej obsługi klienta. Koncepcja ta wykorzystuje technologię AI, aby lepiej zrozumieć klientów, uwzględnić ich indywidualne oczekiwania i zapewnić im spersonalizowane doświadczenia.
Konferencja LG World Premiere rozpoczęła się od filmu zatytułowanego „Mniej sztuczny, bardziej ludzki”, po którym przemówienie wygłosił CEO LG William Cho.
– W LG płynnie łączymy sztuczną inteligencję z otaczającą nas rzeczywistością. Postrzegamy przestrzeń jako środowisko sprzyjające tworzeniu kompleksowych doświadczeń – zarówno w domach, mobilności, przestrzeniach komercyjnych, jak i w świecie wirtualnym. W tych przestrzeniach urządzenia i usługi będą współpracować w pełnej harmonii, oferując zupełnie nową wartość dla klienta. To właśnie tutaj nasza Affectionate Intelligence nabiera szczególnego znaczenia, wyróżniając się na tle innych rozwiązań – William Cho.
Następnie Cho podkreślił trzy podstawowe elementy niezbędne do tego, aby zrealizować tę wizję: połączone urządzenia, zaawansowani agenci AI oraz zintegrowane usługi.
Połączone urządzenia, stanowiące punkt kontaktu klienta ze sztuczną inteligencją, to jeden z największych atutów LG. Setki milionów inteligentnych produktów firmy są już wykorzystywane na całym świecie. Dodatkowo, dzięki zeszłorocznemu przejęciu dostawcy rozwiązań dla inteligentnych domów – firmy Athom – LG umożliwia teraz płynną integrację z urządzeniami IoT ponad 170 światowych marek.
Firma LG planuje rozwijać swojego agenta LG FURON, który łączy moc generatywnej sztucznej inteligencji opartej na dużych modelach językowych z funkcją wykrywania przestrzennego w czasie rzeczywistym oraz analizą wzorców stylu życia klientów. Ten zaawansowany agent AI potrafi w czasie rzeczywistym rozumieć sytuację i kontekst, aby dostarczyć użytkownikowi bardziej spersonalizowane i dopasowane usługi, jednocześnie dbając o ochronę danych osobowych.
Wzmocnienie zintegrowanych usług opartych na sztucznej inteligencji dzięki Microsoft
Realizacja wizji nowoczesnych, zintegrowanych usług stanie się możliwa dzięki strategicznemu partnerstwu z Microsoftem, ogłoszonemu przez CEO Cho. Współpraca ma na celu połączenie produktów LG oraz wiedzy o klientach z różnych obszarów, takich jak dom, mobilność i przestrzenie komercyjne, z technologią AI firmy Microsoft. Efektem będą zintegrowane usługi oparte na empatycznej sztucznej inteligencji.
Judson Althoff, wiceprezes wykonawczy i dyrektor handlowy w Microsoft, powiedział: – W Microsoft wierzymy, że sztuczna inteligencja zasadniczo zmieni sposób, w jaki żyjemy i pracujemy. Cieszymy się, że możemy współpracować z LG Electronics – liderem w dziedzinie inteligentnych, połączonych przestrzeni – aby wspólnie wprowadzać AI do codziennego życia użytkowników.
Obie firmy wspólnie pracują nad udoskonalaniem agentów AI przeznaczonych do różnych przestrzeni, takich jak domy, pojazdy, hotele czy biura. LG wykorzystało technologie rozpoznawania głosu i syntezy mowy opracowane przez Microsoft w swoim autonomicznym AI Home Hub, umożliwiając mu zrozumienie różnorodnych akcentów, wymowy i wyrażeń potocznych. W planach jest także rozwój agentów AI, którzy nie tylko zrozumieją klientów i wejdą z nimi w interakcję, ale także przewidzą ich potrzeby i preferencje.
Althoff ogłosił także kontynuację współpracy Microsoftu z LG w dynamicznie rozwijającej się dziedzinie centrów danych AI. Dzięki systemom zarządzania termicznego LG oraz zaawansowanym technologiom agregatów chłodniczych zoptymalizowanych pod kątem potrzeb centrów danych AI, partnerstwo ma na celu poprawę efektywności energetycznej w tej kluczowej infrastrukturze. Firmy planują wspólnie stworzyć centra danych nowej generacji, które będą bardziej wydajne i przyjazne dla środowiska.
Wprowadzanie wizji AI w życie
Aby przybliżyć wizję Affectionate Intelligence przedstawioną przez Cho, firma LG zaprezentowała dzień z życia rodziny – od poranka po wieczór. Zamiast tradycyjnej prezentacji produktów, LG postawiło na dynamiczną formę, prezentującą innowacje AI na targach CES 2025 i oparte na idei „Lepszego życia dla wszystkich”.
W scenie odgrywającej się o poranku agent LG AI, FURON, zademonstrował swoje możliwości, mówiąc: „Zauważyłem, że w nocy kaszlałeś, więc dostosowałem temperaturę w pokoju, aby zapewnić Ci większy komfort”. Oprócz dostosowywania warunków otoczenia, FURON oferuje także pomoc w zagospodarowaniu planu dnia, sugerując: „Nie masz planów na dzisiejsze popołudnie – może potowarzyszysz mamie podczas zaplanowanego badania lekarskiego?”.
Kolejnym przykładem na to, jak sztuczna inteligencja ułatwia codzienne życie, był poranny dojazd samochodem do pracy. System AI w samochodzie LG rozpoznał, że kierowca zapomniał zabrać kawę, i spytał: „Czy chcesz zatrzymać się w kawiarni oddalonej o dwie minuty, aby kupić kawę?”. Monitorował również sygnały biometryczne kierowcy, a gdy wykrył podwyższone tętno przed popołudniowym spotkaniem, włączył relaksującą muzykę, aby pomóc się uspokoić. System proaktywnie zasugerował zmianę trasy, aby ominąć wypadki, i podpowiedział przeprowadzenie wideokonferencji, gdy opóźnienia w ruchu mogły spowodować spóźnienie na ważne spotkanie. Po dotarciu do biura sztuczna inteligencja dodała osobisty akcent, wyświetlając wcześniej nagrane rodzinne wakacje na ekranach wewnętrznych i zewnętrznych kamer pojazdu.
Po pracy domową rozrywkę w salonie wzbogacał telewizor, wyposażony w technologię AI. Analizował warunki oglądania, wzorce i historię, aby rekomendować spersonalizowane treści. Gdy użytkownik wspomniał o trudnościach w odbiorze dialogów w filmie, sztuczna inteligencja dostosowała dźwięk, poprawiając klarowność głosu, izolując go od szumu tła i sprawiając, że brzmiał tak, jakby dochodził centralnie z ekranu telewizora.
Kompleksowe doświadczenia klientów w dowolnym miejscu i czasie
Kończąc swoje przemówienie, CEO Cho podkreślił rolę sztucznej inteligencji w napędzaniu zmian transformacyjnych zarówno w sektorze B2C (biznes-konsument), jak i B2B (biznes-biznes).
Podkreślił innowacyjne projekty, takie jak LG Smart Cottage – kompaktowy dom modułowy, który łączy urządzenia zasilane sztuczną inteligencją, systemy HVAC i inne zaawansowane technologie, nadając nowy wymiar codziennemu życiu. Przedstawił też wizję samochodu jako „spersonalizowanej cyfrowej przestrzeni” wyposażonej w rozwiązania i technologie AI, które dostosowują się do warunków wewnętrznych i zewnętrznych pojazdu, zapewniając przełomowe doświadczenia w zakresie mobilności.
W rozwiązaniach dla inteligentnych fabryk LG wykorzystuje ponad 60-letnie doświadczenie w światowej klasy produkcji, oferując systemy produkcyjne nowej generacji oparte na sztucznej inteligencji i robotyce. Dodatkowo systemy zarządzania temperaturą wspierane przez AI oraz zaawansowane technologie agregatów chłodniczych LG optymalizują efektywność energetyczną centrów danych AI na całym świecie.
– Nasz cel jest prosty, ale istotny: wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia kompleksowej wartości dla klienta, niezależnie od miejsca, w którym się znajduje. Niezależnie od tego, jak AI zmieni nasze życie, jedna rzecz pozostanie niezmienna: nasza obietnica Life’s Good. Z takim podejściem będziemy starać się dostarczać różnorodne doświadczenia klientom – zarówno widoczne, jak i niewidoczne – w każdym miejscu i o każdej porze – powiedział CEO Cho