W badaniu zleconym przez MAC wzięło udział niemal 5000 internautów. Ponad połowa z nich próbowała załatwiać sprawy urzędowe przez internet. W ciągu roku odsetek ten zwiększył się aż o 18 punktów procentowych. Jeszcze więcej użytkowników sieci (66%) zamierza skorzystać z e-administracji w przyszłości (4% więcej niż w 2013 r.). Ponadto – w porównaniu do roku 2013 r. – więcej osób pozytywnie oceniło swoje doświadczenia związane z korzystaniem z e-administracji (57% vs 53%),
zaś mniej negatywnie (14% vs 19%). Internauci zapytani o powody niezadowolenia z publicznych e-usług, po pierwsze wskazywali na niemożność załatwienia całej sprawy drogą elektroniczną (56%). Znacznie mniej – 33% uważało, że sposób procedowania był zawiły i opisany niezrozumiale.
Wyniki badania pokazują również, że coraz bardziej rozpoznawalne są platforma ePUAP (43% internautów) i profil zaufany ePUAP (40%). W obu przypadkach odsetki rozpoznających je respondentów wzrosły o 8-9 punktów procentowych.
Zapytaliśmy także o poczucie bezpieczeństwa związane z korzystaniem z różnego rodzaju usług w internecie. Tak jak rok wcześniej okazało się, że większym zaufaniem internautów cieszą się usługi bankowe niż administracyjne, chociaż średnia ocena tych pierwszych spadła, a drugich wzrosła.
W kontekście dyskusji na temat udostępniania cyfrowych wersji dzieł kultury, zbadaliśmy potencjalne zainteresowanie wykorzystaniem ich do własnych celów związanych z nauką, działalnością gospodarczą czy prowadzeniem własnego bloga – takie zainteresowanie zadeklarowało 73% internautów.