Firma Virtualo odpowiadajac na potrzeby e-czytelników, którzy cenią szybkość realizacji internetowych zakupów zdecydowała się na eksperyment w swojej księgarni internetowej, wprowadzając możliwość „płacenia punktami” za e-booki i audiobooki czyli wymiany zakupionych wcześniej punktów na produkty cyfrowe. Rynek treści cyfrowych rozwija się bardzo dynamicznie, a Klientom zależy na coraz szybszym i wygodniejszym zakupie wirtualnych książek.
Czas to pieniądz mówi słynna maksyma, a jak pokazują nowe wyniki badań Biblioteki Narodowej dotyczące czytelnictwa w Polsce w 2012 roku, czytelnicy mają go coraz mniej i to może być jedną z głównych przyczyn spadającego zainteresowania książkami. Jest szansa, iż rosnąca z roku na rok popularność e-książek, które można nabyć w Internecie w kilka minut, wpłynie pozytywnie na wzrost czytelnictwa w Polsce.
Wirtualne księgarnie w odróżnieniu od księgarni „papierowych” mogą zaoferować Klientom przede wszystkim wygodny i błyskawiczny zakup książek. E-booka można zacząć czytać dosłownie po kilku minutach od realizacji zamówienia w sieci. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, Virtualo czyli największy dystrybutor treści cyfrowych w Polsce, umożliwił realizację punktów czyli systemu nabywania e-booków punktami, we własnej księgarni internetowej www.virtualo.pl.
– Dzięki punktom eliminujemy czas oczekiwania na akceptację płatności czyli cały proces zakupowy skracamy do około minuty – mówi Małgorzata Błaszczyk Marketing Manager Virtualo. – Sam proces zakupu punktów jest bardzo prosty i odbywa się tak samo jak zakup każdego innego produktu w e-sklepie. Po zaksięgowaniu płatności, punkty będą dostępne do dyspozycji Klienta. Kolejne zakupy mogą odbywać się zależnie od wyboru za pomocą punktów lub tradycyjnej płatności. Jeżeli płatność ma nastąpić za pomocą punktów, eCzytelnik wybiera książkę, którą chce kupić, następnie dodaje ją do koszyka i na etapie płatności wybiera Punkty Virtualo, wówczas e-book trafia na wirtualną półkę Klienta – uzupełnia Małgorzata Błaszczyk.
Świetną okazją dla osób, które czytają najwięcej, jest również możliwość nabycie limitowanego Pakietu eCzytelnika czyli 100 000 punktów wraz z czytnikiem Pocketbook Basic 613 za 999zł. Jest to propozycja dla osób, które nie posiadają jeszcze czytnika z ekranem eInk, a czytają bardzo dużo książek. Realizacja punktow za kwotę 1000zł nie będzie dla nich żadnym problemem i według naszych doświadczeń zajmie od 3 do 6 miesięcy. Czytnik jest bardzo atrakcyjną formą rabatu. Punkty nie mają terminu ważności, więc eCzytelnicy mogą również czekać na premiery i promocje jak długo będą chcieli. Oferta jest limitowana i będzie dostępna tylko przez kilka dni. Przygotowujemy również pakiety BIZNES, które skierowane będą do firm, kancelarii prawniczych i podmiotów korzystających stale z literatury specjalistycznej i często potrzebują błyskawicznego dostępu do zakupionych treści.
–Niewątpliwą zaletą książek cyfrowych jest również niższa cena od ich wersji papierowych. W korzystnych cenach można zakupić książki w licznych promocjach organizowanych między innymi przez księgarnię www.virtualo.pl. Ceny są wówczas niższe nawet o 50% od ceny katalogowej, czasami nawet w cenie 9,90zł za dobre pozycje. Dla osób, które lubią czytać zarówno e-booki jak również książki tradycyjne wprowadziliśmy jako pierwsi w Polsce możliwość nabycia bundli – czyli zestawów składających się z wersji tradycyjnej i elektronicznej książki o tym samym tytule – dodaje Małgorzata Błaszczyk
W ostatnim roku firma Virtualo udostępniła wraz z Partnerami wiele innowacyjnych rozwiązań, aby zainteresować nowymi formami i możliwościami technologicznymi potencjalnych czytelników e-booków oraz popularyzować e-czytelnictwo w Polsce. Wśród najciekawszych projektów warto wymienić: kody na e-booki do zakupienia w Salonach Empik oraz dostarczanie kontentu do mobilnej, abonamentowej wypożyczalni „Czytelni Tu i tam” – wspólnego projektu Orange oraz Empik Digital. Wiele zmian zostało również wprowadzonych, aby zwiększyć satysfakcję i wygodę użytkowników księgarni www.virtualo.pl, począwszy od formatu MOBI po multiformat, jak również najnowsze rozwiązanie – możliwość zakupu e-booków i audiobooków na punkty.