Wirtualna Polska wdrożyła dodatkową funkcjonalność w usługach pocztowych. Od teraz użytkownicy mogą znaleźć wszystkie swoje e-recepty w jednym, dedykowanym miejscu w swojej skrzynce. Usługa jest darmowa i działa zarówno w serwisie WP Poczta, jak i Poczta o2. By porządkować e-recepty w dedykowanym miejscu poczty, należy zalogować się na Konto Pacjenta pod adresem pacjent.gov.pl i aktywować powiadomienia e-mail o wystawianych receptach.
Następnie włączyć segregator e-recept w WP Poczcie lub poczcie o2. Od tego momentu wszystkie wystawione e-recepty znajdą się w odpowiedniej zakładce skrzynki, co zapewni szybki dostęp w przypadku potrzeby ich okazania np. za pomocą telefonu komórkowego.
– Z myślą o zmianach, które wchodzą w życie 8 stycznia, uruchomiliśmy usługę, która ułatwi naszym użytkownikom organizację i dostęp do ich e-recept. Po włączeniu specjalnego segregatora, odnalezienie e-recepty przy okazaniu w aptece będzie wygodne i szybkie. To pierwsze z wielu udogodnień, które wprowadzimy w naszej poczcie w tym roku – mówi Paweł Milewski, dyrektor obszaru poczta w WP.
e-recepta to elektroniczny dokument, który zastępuje tradycyjną papierową formę. Lekarze już od 8 stycznia będą mieli obowiązek wystawiania recept elektronicznych. Pacjenci e-receptę zrealizują na podstawie czterocyfrowego kodu, który otrzymają w formie e-mail, SMS, lub wydruku informacyjnego – w zależności od tego jak skonfigurują swoje Konto Pacjenta.
Usługi pocztowe WP i o2 to nielimitowana pojemność skrzynki, załączniki do 100 MB i skuteczny antyspam. Jako pierwsze w Polsce wprowadziły mechanizm bezpieczeństwa DMARC. Użytkownicy mają do dyspozycji m.in. możliwość opłacania rachunków bezpośrednio w skrzynkach przy pomocy fiszek, które wyświetlają się przy wiadomościach od zatwierdzonych przez Wirtualną Polskę dostawców. Z poczty WP i o2 korzysta ponad 10 mln użytkowników (dane wewnętrzne).