Badania i dane statystyczne pokazują, że Polki należą do najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Europie. Co trzecia firma w Polsce została założona i jest prowadzona przez kobietę. Potrzeba niezależności finansowej i elastycznego czasu pracy powoduje, iż kobiety szukają pomysłów na siebie. Jak wynika z badania PBS na zlecenie Eniro Polska, e-sklep może być jednym z pomysłów na opłacalny biznes dla płci pięknej.
Aż 87% właścicieli e-sklepu w Polsce ocenia jego prowadzenie jako opłacalne. Dla większości z nich, e-sklep jest nowym pomysłem na biznes i jak podkreśla ponad połowa głównym źródłem utrzymania. Dane pochodzące z badania Eniro Polska napawają optymizmem, szczególnie w kontekście Polek, dla których własny e-biznes może być szansą na samorealizację i pogodzenie pracy z życiem zawodowym.
W biznesie panie często wybierają branże związane z potrzebami kobiet lub dzieci. Są im bliższe, czują się w nich pewniej i odnoszą sukcesy. Dobrze rozumieją potrzeby swojej grupy docelowej i potrafią do niej skutecznie dotrzeć. Panie coraz odważniej poszukują również nisz rynkowych i mają wiele niesztampowych pomysłów. Jednym z rozwiązań na opłacalny biznes na obcasach i dobrym kanałem sprzedaży jest założenie własnego e-sklepu.
Otwarcie własnego butiku on-line nigdy nie było tak proste jak dziś w dobie możliwości technologicznych i dostępnych, przystępnych cenowo rozwiązań. Na rynku rozwijają się firmy, jak np. Eniro Polska, które udzielają profesjonalnego wsparcia przy budowaniu e-sklepu oraz podpięciu wszystkich niezbędnych integracji z polskimi dostawcami usług, platformami płatności i usługami kurierskimi.
– Przedsiębiorcom oferuje się także pomoc w innych obszarach, np. wykonaniu sesji zdjęciowej albo przygotowaniu profesjonalnych opisów produktów przez copywriterów. Często przygotowanie dobrego opisu i dobrych jakościowo zdjęć jest czynnikiem decydującym o zakupie produktu i ma bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym – tłumaczy Agata Wartak, kierownik ds. produktów www i wideo, Eniro Polska.
Dynamicznie rozwijająca się w Polsce branża e-commerce sprzyja biznesowi kobiet, a ich potencjał zawodowy jest znaczący. Polskie kobiety, jak pokazuje jedno z badań PARP „Przedsiębiorczość kobiet w Polsce” można pod względem pozytywnego postrzegania szans na rynku zaliczyć do optymistek. Ponad 120 milionów kobiet na świecie w 67 krajach rozpoczyna prowadzenie własnej działalności gospodarczej realizując swoje marzenia i ambicje. Przedsiębiorczość kobiet w Polsce jest na jednym z wyższych miejsc w Unii Europejskiej, a odsetek firm zakładanych przez płeć piękną rośnie. Dla pań, które szukają pracy na własny rachunek, e-biznes może być dobrym rozwiązaniem. Opłacalność prowadzenia na przykład e-sklepu, jak potwierdza badanie PBS na zlecenie Eniro Polska i optymistycznych prognoz dla polskiego e-handlu, powodują że coraz więcej Pań rozważa możliwość uruchomienia własnego sklepu.
Jak otworzyć własny e-sklep podpowiada specjalista z zakresu e-commerce, wskazując 10 najważniejszych kroków:
1 Sprawdź jaką masz konkurencję i jak wyglądają e-sklepy w „Twojej” branży.
2 Przygotuj realistyczny biznes plan.
3 Wymyśl nazwę i domenę.
4 Zarejestruj firmę i dopełnij formalności: od założenia konta firmowego po kasę fiskalną.
5 Wybierz odpowiednie rozwiązanie CMSowe.
6 Podpisz umowę z firmą kurierską.
7. Nawiąż współpracę z serwisem płatności on-line (np. PayU, DotPay) i zintegruj ze swoim sklepem.
8 Przygotuj regulamin e-sklepu.
9 Pamiętaj o promocji swojego e-sklepu np. na serwisach aukcyjnych lub porównywarkach cenowych.
10 W przypadku jakichkolwiek problemów zwróć się do firmy, która udzieli Ci profesjonalnego wsparcia przy zakładaniu e-sklepu.
Eksperci szacują, że w ciągu najbliższych miesięcy liczba e-sklepów w Polsce przekroczy 23 tys. Pytanie ile z nich zostanie założonych i poprowadzonych przez kobiety?