Firma Samsung podpisała umowę sponsoringową z czołowym strzelcem piłkarskiej reprezentacji Polski, Euzebiuszem Smolarkiem. Roczny kontrakt przewiduje udział piłkarza w promocji wybranych produktów firmy Samsung, przede wszystkim nowego telefonu Samsung J700 oraz serii telewizorów LCD.
Samsung, światowy producent rozwiązań telekomunikacyjnych i produktów elektroniki użytkowej, powraca do współpracy z napastnikiem kadry Leo Beenhakkera po dwóch latach. – „Dotychczasowe wspólne działania spełniły nasze oczekiwania, co przesądziło o podpisaniu kontraktu. Jesteśmy z tego niezmiernie zadowoleni” – komentuje Marcin Bołbot z Samsung Electronics Polska. – „Podpisując kontrakt przed dwoma laty, wiązaliśmy z Ebim spore nadzieje i jak się okazało, mieliśmy rację. Ebi nie zawiódł polskich kibiców w eliminacjach do Mistrzostw Europy i awansował na największą gwiazdę reprezentacji. Z optymizmem czekamy na jego występ na boiskach Austrii i Szwajcarii” – dodaje Bołbot.
Pozyskanie Smolarka jest kolejnym krokiem firmy Samsung w inwestowaniu w sport w Polsce
i na świecie. Od 1997 roku koncern jest partnerem Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego
oraz sponsorem letnich i zimowych igrzysk olimpijskich. Samsung będzie także światowym partnerem w kategorii sprzętu łączności bezprzewodowej Olimpiady Pekin 2008.
Znicz olimpijski w ramach sztafety olimpijskiej, którą organizuje po raz drugi Samsung, do chińskiej stolicy zaniosą, m. in. Reni Jusis, Krzysztof Hołowczyc i Paweł Małaszyński. Towarzyszyć im będą Magdalena Piotrowska i Grzegorz Rzońca, wyłonieni przez Samsung w ogólnopolskim konkursie.
Wspieranie młodych i dobrze rokujących sportowców to jedna z osi strategii marketingowych firmy Samsung. Od 2002 roku jest ona sponsorem generalnym Polskiego Związku Lekkiej Atletyki, a od 4 lat organizuje zawody dla młodzieży gimnazjalnej Samsung Athletic Cup. Najlepsi mają szansę trafić
do Samsung Team – profesjonalnej grupy lekkoatletów z medalistkami olimpijskimi Anną Rogowską
i Kamilą Skolimowską w składzie. W tym roku Samsung wspomoże również po raz kolejny organizację konkursu Tyczka na molo oraz Memoriału im. Janusza Kusocińskiego.
Samsung równie mocno angażuje się w piłkę nożną. Od trzech lat z logo Samsung na koszulkach biegają piłkarze angielskiej Chelsea Londyn, ćwierćfinalisty tegorocznej Ligi Mistrzów.
Firma była także sponsorem rozegranego na przełomie stycznia i lutego tego roku turnieju finałowego Pucharu Narodów Afryki.