EFL w jubileuszowym roku 30-lecia działalności przystąpił do projektu #BiznesBezPapieru, którego celem jest wsparcie procesów cyfryzacji w polskich przedsiębiorstwach. Inicjatywa została uruchomiona w listopadzie ubiegłego roku przez Asseco Poland oraz Asseco Data Systems. Przystąpienie EFL do akcji #BiznesBezPapieru to kolejna tegoroczna inicjatywa leasingodawcy, której celem jest zachęcanie klientów do proekologicznych postaw.
Od stycznia br. spółka zachęca swoich klientów do korzystania z e-faktury. W imieniu każdego klienta, który wyrazi zgodę przejścia na elektroniczną fakturę leasingodawca posadzi jedno drzewo. Im więcej firm do września 2021 roku zdecyduje się na elektroniczny dokument, tym więcej drzew posadzi EFL. Celem jest posadzenie 30 tys. drzew na 30-ecie działalności, które spółka obchodzi w tym roku. W ten sposób leasingodawca wspólnie ze startupem Dotlenieni.org zalesi ponad 5 hektarów na Warmii, w miejscowości Wipsowo, we wrześniu 2021 roku.
Edukacja kluczem do sukcesu
W ramach akcji #BiznesBezPapieru prowadzone są działania, których celem jest ograniczenie zużycia papieru. Uczestnicy inicjatywy w szczególności promują działania wspierające rozwój usług cyfrowych.
Z badania przeprowadzonego przez ICAN Institute na zlecenie EFL wynika, że aż 3 na 4 zapytanych przedstawicieli sektora MŚP twierdzi, że przejście z dokumentacji papierowej na elektroniczną zajmie im maksymalnie 3 lata. Co drugi przedsiębiorca ze średniej wielkości firm, częściej niż inni badani, uważa, że na przejście na w pełni elektroniczną dokumentację potrzebuje 2-3 lat, a co trzeci twierdzi, że wystarczy rok. Mikrofirmy reprezentują najbardziej zróżnicowane opinie. Prawie co piąta badana firma z tego segmentu już przeszła na dokumentacje elektroniczną, ale aż 12 proc. nie jest w stanie oszacować, kiedy dokona tej zmiany.
– O tym, jak ważną rolę pełni edukacja świadczą m.in. powyższe wyniki badania. W EFL wdrożyliśmy możliwość podpisywania umów kwalifikowanym podpisem elektronicznym, a także wideoweryfikację. Chcemy, aby każdy pracownik posługiwał się podpisem elektronicznym – w ten sposób dużo łatwiej będziemy mogli zachęcić naszych Klientów i Partnerów do stosowania tego wygodnego rozwiązania. Pracujemy nad kolejnymi cyfrowymi rozwiązaniami, które ułatwią życie naszym klientom, pracownikom i jednocześnie będą wspierać digitalizację. Takie inicjatywy jak #BiznesBezPapieru są potrzebne w Polsce. Jestem przekonany, że współpraca z Partnerami akcji pomoże przekonać wielu przedsiębiorców do szybszego korzystania z dobrodziejstw cyfryzacji – powiedział Krzysztof Polcyn, Dyrektor ds.Innowacji w EFL.
Partnerem inicjatywy Asseco jest Stowarzyszenie Program Czysta Polska utworzone przez Grupę Polsat.
– Asseco jako lider cyfryzacji w Polsce wspiera przedsiębiorców w procesach zastępowania tradycyjnych procesów biznesowych rozwiązaniami cyfrowymi. Mamy świadomość, że zmiany te wymagają od firm i konsumentów wiedzy, jakie narzędzia są dostępne oraz umiejętności w jaki sposób z nich korzystać. Dlatego cieszy nas, że do inicjatywy #BiznesbezPapieru dołącza EFL i będziemy mogli wspólnie poprzez działania edukacyjne podnosić kompetencje cyfrowe Polaków oraz wskazywać kierunek rozwoju usług cyfrowych – mówi Artur Miękina, Ekspert kampanii #BiznesBezPapieru, Grupa Asseco
Partnerami akcji #BiznesbezPapieru są: Związek Cyfrowa Polska, Samsung, GovTech Polska, Wyższa Szkoła Bankowa w Warszawie, Szkoła Główna Handlowa, Obeserwatorium.biz., Santander Consumer Bank Polska, Szostek_Bar i Partnerzy Kancelaria Prawna i Stowarzyszenie Program Czysta Polska.