Prosty i szybki, bez wychodzenia z biura, dostęp do informacji o trwającej umowie, wznowienie ubezpieczenia czy możliwość złożenia wniosku to tylko niektóre z licznych udogodnień, jakie daje leasingobiorcy Portal KlientEFL. Firmy z kontraktem leasingowym w EFL korzystają z nich na potęgę, bo aż 82% z nich ma aktywne konto na portalu, a miesięcznie stronę odwiedzają 30 tys. razy. W efekcie, 37% spraw klientów EFL w 2016 roku zostało załatwionych przez portal KlientEFL.
Najwięcej z nich dotyczyło faktur, płatności, wystawienia opinii o leasingobiorcy czy wcześniejszego zakończenia umowy.
– Leasingobiorca to często prezes firmy, kupiec czy marketingowiec w jednej osobie. W szczególności dotyczy to najmniejszych podmiotów. Dlatego skrócenie czasu załatwienia jakiejkolwiek sprawy związanej z trwającym kontraktem leasingowym dla zarządzającego firmą jest na wagę złota. Po 10 latach działania portalu KlientEFL widzimy, że podczas gdy jeszcze kilka lat temu leasingobiorcy niechętnie i z dużą dozą ostrożności podchodzili do załatwiania wielu tematów przez Internet, tak teraz większość spraw i problemów, jeśli to tylko możliwe, próbują rozwiązać zdalnie, bez bezpośredniego spotkania z doradcą leasingowym – mówi Radosław Woźniak, wiceprezes EFL. – Co więcej, przygotowane przez nas rozwiązanie jest bardzo wysoko oceniane przez jego użytkowników. W ramach przeprowadzonego przez nas badania satysfakcji, średnia ocena portalu wyniosła 5,22 (w skali 1-6). W szczególności klienci docenili łatwość wypełnienia formularzy – 5,47 – oraz zwrócili uwagę, że portal ułatwia bieżącą obsługę trwającej umowy – 5,54. To cieszy i mobilizuje nas do wdrażania kolejnych funkcjonalności ułatwiających współpracę z obecnymi i przyszłymi klientami – dodaje Radosław Woźniak.
Faktury, płatności, opinie oraz oszczędności w firmie
W 2016 roku więcej niż co trzecia sprawa klienta EFL była zgłoszona i załatwiona przez portal KlientEFL. Najwięcej z nich dotyczyło faktur (duplikaty, prolongaty, aktywacja eFaktury), płatności, wystawienia opinii o leasingobiorcy czy wcześniejszego zakończenia umowy. Ponadto z portalu leasingobiorcy korzystali również bardzo często wtedy, gdy opłata za załatwienie danej sprawy była niższa niż poprzez inny kanał. Na przykład w przypadku zmiany terminu płatności za pośrednictwem KlientEFL nie płacimy nic, a kontaktując się bezpośrednio przedsiębiorca musi się liczyć z opłatą wysokości 250 zł. Podobnie, wniosek o opinię o kliencie i upoważnienie do wyjazdu za granicę na portalu są bezpłatne, a kontaktując się bezpośrednio należy wnieś opłatę w wysokości 50 zł.
Zmiany w odpowiedzi na oczekiwania leasingobiorców
Co zmieniło się w portalu klient.efl.com.pl w 2016 roku? Po pierwsze, usprawnienia dotyczyły obszaru ubezpieczeń. Leasingobiorcy EFL mają dostęp do informacji o aktualnych polisach dla pojazdów oraz uzyskali możliwość otrzymywania ofert wznowienia (propozycji warunków) ubezpieczeń dla pojazdów. Po drugie, faktury elektroniczne, które wystawiamy, można pobierać wielokrotnie więc jest to wygodne archiwum dla klientów.
Po trzecie, klienci uzyskali jeszcze bardziej przejrzysty i funkcjonalny interfejs mobilnej wersji portalu, który gwarantuje łatwy i szybki dostęp do informacji. W efekcie, co 20. wejście na portal KlientEFL dokonywane jest przy użyciu smartfona.
Co nowego czeka klientów EFL w tym roku? Po pierwsze zostaną uruchomione oferty specjalne i promocje przygotowane przez EFL i Partnerów. Po drugie, będzie możliwość przesyłania polis indywidualnych (wysyłanie danych i skanów polis). Po trzecie, w drugiej części roku będziemy pracować nad zmianami w płatnościach.
– Zdajemy sobie sprawę, że przy wyborze oferty finansowania klienci zwracają uwagę nie tylko na atrakcyjność proponowanej usługi, ale także na szybki dostęp do informacji o niej. W dobie digitalizacji zarówno życia prywatnego jak i zawodowego, portal KlientEFL staje się zatem czymś oczywistym, co w kolejnych miesiącach i latach będziemy dalej udoskonalać – mówi wiceprezes EFL.