Eksperci z branży e-commerce wypowiedzieli się na temat najważniejszych ich zdaniem trendów, które będą wpływały na sektor sprzedaży internetowej w 2017 roku. Rok Ominichannel. Pojęcie to funkcjonuje na rynku co najmniej kilka lat (już w raporcie 2014 Retail Outlook Survey opublikowanym przez KPMG LPP 70% członków kadry zarządzającej sklepów detalicznych zamierzało rozwijać biznes w modelu omnichannel).
Paweł Paszkowski (Dyrektor E-commerce, Bdsklep.pl) podobnie jak inni uważa, że „rok 2017 będzie okresem dalszego rozwoju omnichannel. Duże brandy, które weszły w e-commerce będą optymalizować działania w tym obszarze, co wynika z konieczności zapewnienia użytkownikom spójności w kontakcie z marką w każdym kanale”.
Zdecydowanie za mało specjalistów
Popyt na rynku pracy w sektorze handlu elektronicznego rośnie zdecydowanie szybciej niż podaż. Oznacza to, że coraz trudniej znaleźć specjalistów potrzebnych do pracy w e-commerce. Piotr Kreft (Head of E-commerce, Fashion House Group) podkreśla również, że „na rynku jest bardzo mało doświadczonych managerów, którzy mają międzynarodowe wdrożenia na koncie”. Oznacza to również, że dyrektorzy e-commerce powinni też uważnie śledzić, jak kształtują się wynagrodzenia na poziomie rynkowym, ponieważ walka konkurencyjna o doświadczonych specjalistów będzie coraz intensywniejsza.
Znane brandy wchodzą w e-commerce
Duże i znane brandy inwestują coraz więcej w sprzedaż online i warto podkreślić słowo „inwestują”, ponieważ oznacza to, że liczą się z tym, że nawet przez kilka lat ten kanał sprzedaży nie będzie generował zysku operacyjnego. Krzysztof Rdzeń (Redaktor Naczelny Mensis) wspomina, że „szczególnie w obszarze B2B coraz częściej widać jak technologia wpływa na zmiany w organizacji i przenoszenie sprzedaży na platformy e-commerce”.