W celu jak najlepszego określenia potrzeb swojej grupy docelowej, Emporia Telecom przeprowadziła badania konsumenckie w kilku krajach Europy. Ich wyniki pokazały czego seniorzy oczekują od telefonów komórkowych, a także w jaki sposób
z nich korzystają. Potwierdziły słuszność podejmowanych przez firmę emporia działań w kierunku uproszczenia komunikacji. Badanie jednoznacznie dowiodło, że seniorzy oczekują od telefonów komórkowych prostej obsługi i podstawowych funkcji.
W Niemczech 71% spośród badanych osób powyżej 65 roku życia przyznaje, że telefony komórkowe mają zbyt wiele niepotrzebnych funkcji, 81% Hiszpanów z kolei mówi, że są zbyt skomplikowane w użyciu.
Francuskie wyniki demonstrują wyraźne preferencje dotyczące korzystania z telefonów komórkowych – zdecydowana większość respondentów używa telefonu komórkowego do nawiązywania rozmów (84%), 20% z nich wysyła SMSy. Inne funkcje pozostają daleko
w tyle. Do robienia zdjęć za pośrednictwem telefonu przyznało się zaledwie 13% użytkowników, a do korzystania z internetu przez komórkę tylko 5%. W Belgii wnioski okazały się podobne. Na pytanie czy ekran dotykowy jest ważną funkcjonalnością, aż 90% Belgów odpowiedziało przecząco.
Kolejnym ważnym aspektem w przypadku korzystania przez seniorów z telefonów komórkowych są ich bliscy. Niejednokrotnie to dzieci stoją za kupnem urządzeń. Beneficjentami takiej inwestycji są obydwie strony, bo gwarantuje ona stały kontakt
z członkami rodziny.
We Francji 90% badanych osób powyżej 65 roku życia potwierdziło, że krewni czują się lepiej, jeśli wiedzą, że w każdej chwili mogą skontaktować się z nimi telefonicznie. Wśród austriackich respondentów, tylko 55% przyznało, że samodzielnie kupili swój telefon komórkowy. 70% pozostałej grupy (tej, która nie dokonała zakupu osobiście) dostało telefon właśnie od dzieci. We Włoszech odsetek ten wyniósł aż 89%.
Badania przeprowadzono na reprezentatywnej dla każdego państwa grupie respondentów powyżej 30 roku życia.
Emporia Telecom stara się dostrzegać potrzeby konsumentów oraz reagować na ewentualne ich zmiany możliwie najszybciej. Dokładne monitorowanie zmian na rynku oraz stały dialog z grupą docelową są wpisane w strategię działania firmy.