Sukces firmy Emporia wynika ze stałego dialogu z grupą docelową. Zgodnie z zasadą słuchania klientów i odpowiadania na ich potrzeby, emporia przeprowadziła ogólnopolskie badanie telefoniczne, którego celem było sprawdzenie opinii na temat użyteczności telefonów komórkowych. Każdy produkt marki emporia musi zapewniać wyjątkową wygodę użytkowania i być zgodny z naczelną zasadą firmy: prosta telefonia dla wszystkich.
Jest to wymagające i trudne, a najlepiej cel ten osiągnąć, rozmawiając bezpośrednio z użytkownikami.
Aby poznać ich oczekiwania oraz opinie na temat funkcjonalności telefonów komórkowych, zrealizowano badanie na reprezentatywnej próbie 1075 osób. Respondentami były osoby w wieku powyżej 30 lat.
Jedno z zadawanych pytań dotyczyło najczęściej używanych funkcji telefonów komórkowych. Są to w dużej mierze te same funkcje, które zostały wskazywane jako najbardziej pożądane przez osoby, które w najbliższym czasie chcą kupić lub zmienić telefon komórkowy. Najczęściej wykonywaną czynnością jest oczywiście nawiązywanie połączeń (89,1 proc.). Badani często korzystają również z zapisywania numerów w książce telefonicznej (76,5%) oraz wysyłają SMSy (64,6%.). Czwartą co do popularności funkcją telefonu jest budzik, z którego często korzysta 46,7% respondentów.
Aż 41,9 % badanych w pełni przyznaje, że większość telefonów ma wiele niepotrzebnych funkcji.
Z tezą, że telefony są zbyt trudne w obsłudze zgadza się 61,2 %.
Wraz z wiekiem użytkownika maleje ilość wykorzystywanych funkcji telefonu komórkowego. W przypadku osób w wieku 30-50 lat średnia ilość funkcji często używanych to 5,6. W najstarszej grupie, czyli osób w wieku 65 lat i więcej, ten wskaźnik wynosi 3,2. Połowa badanych kobiet używa nie więcej niż czterech funkcji telefonu, zaś połowa mężczyzn maksymalnie trzy. Zależność z wiekiem jest następująca: połowa osób w wieku 30-49 lat używa 5 funkcji, w wieku 50-65 lat – 4 funkcji; a powyżej 65 lat – 2 funkcje.
Z badania wynika, że konsumenci bardziej cenią sobie wygodę, prostotę działania i łatwość obsługi telefonu, niż natłok skomplikowanych funkcji multimedialnych czy skomplikowane, wielostopniowe menu.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, emporia projektuje telefony komórkowe tak, aby jak najlepiej spełniały te potrzeby i ułatwiały konsumentom kontakty z bliskimi.
Śmiech na sali
jak czytam, że EMporia bda konsumentów, to mnie ogarnia biała gorączka, bo sieją informacje, że jak to oni nie badają konsumentów, a ceny mają najdroższe, a nie jest to segment telefonów, które sprzedają się bo są drogie, bo są premium itp..
wystarczy
w takich badaniach uwzględnić pytanie o cenę. bo emporia jest droga- to jest ich główny problem i minus.
ostatnio
widziałem z resztą podobne badania podobnej firmy; ciekawe czy wyniki się pokrywaja
mam
dla nich jedną rade i żadnych badań nie trzeba- wystarczy jak obniża ceny do takich jak ma myphone