W kwietniu 1991 r. Albert Fellner założył firmę Emporia Telecom. Głównym celem tego przedsięwzięcia było odgrywanie decydującej roli w rozwoju branży telekomunikacyjnej początkowo w rodzimej Austrii, a potem w Europie. Dziś Emporia jest znana w całej Europie jako specjalista: producent telefonów komórkowych dla osób starszych.
Emporia Telecom osiągnęła pierwsze sukcesy, sprzedając bezprzewodowe telefony stacjonarne standardu DECT. Już wtedy młody Albert Fellner, jako absolwent studiów inżynieryjnych, próbował uprościć te wyjątkowo skomplikowane urządzenia i ułatwić ich obsługę.
Lata 90. to początek rewolucji w rynku GSM. Producenci odkryli zastosowanie telefonów komórkowych jako urządzeń wielofunkcyjnych. Wbudowane radioodbiorniki (od roku 1998), wbudowane aparaty fotograficzne (1999) oraz pierwszy telefon biznesowy rozbudziły zainteresowanie nowymi technologiami.
Emporia aktywnie uczestniczyła w tych zmianach, wykorzystując m.in. rosnącą popularność personalizowanych akcesoriów komórkowych. Kolorowe obudowy do telefonów z namalowanymi postaciami z filmów Disneya czy indywidualnymi wzorami graficznymi były prawdziwym przebojem końca lat 90. Emporia wyznaczała nowe trendy w tej dziedzinie, rozwijając tym samym sieć międzynarodowych kontaktów.
Rok 2000, kiedy telefony komórkowe były już ogólnodostępne, stał się przełomem dla Alberta Fellnera. Jego mama nie potrafiła sprawnie posługiwać się telefonem komórkowym, mimo wielokrotnego wyjaśniania, jak poruszać się po zawiłym menu. Fellner szybko uświadomił sobie, że problemów nie sprawia matka, lecz zbyt skomplikowany telefon. Tak rozpoczął się kilkuletni okres intensywnych prac badawczo-rozwojowych, którego rezultatem był pierwszy telefon komórkowy emporia przeznaczony dla seniorów.
Już w 2007 roku emporia wprowadziła pierwszy telefon komórkowy dla seniorów (LIFE). Produkt przygotowany specjalnie z myślą o seniorach, wyposażony w duży wyświetlacz, duże klawisze i głośnik przystosowany do pracy z aparatami słuchowymi, spotkał się
z entuzjastycznym przyjęciem wśród starszych konsumentów. Mimo tego, że diametralnie różnił się od telefonów dostępnych na rynku, wzbudził ogromne zainteresowanie mediów
i konsumentów.
Emporia sukcesywnie poszerza ofertę swoich produktów. Szczególnie istotnym wydarzeniem było wprowadzenie funkcji połączeń alarmowych, udostępnionej po raz pierwszy w modelu LIFE.
Kolejny raz emporia zwróciła na siebie uwagę prezentując na kongresie GSM Mobile World w Barcelonie w 2010 roku dwa modele telefonów o nowoczesnym wzornictwie. Stylowa emporiaELEGANCE uzyskała kilka nagród za swą stylistykę, a wytrzymały na wilgoć i upadki telefon „terenowy” emporiaSOLID to obiecujący początek nowej fazy prac badawczo-rozwojowych produktów marki emporia.
Po 20 latach działalności na rynku telekomunikacyjnym, emporia jest obecna w 30 krajach. Współpracuje z największymi europejskimi operatorami: T-Mobile i Vodafone, a w Polsce z operatorami sieci ERA, Plus, Play i Orange.
w całej ?
u nas praktycznie nie zaistnieli ze swoimi cenami, nie moga konkurować z myphone, maxcomem czy innymi bo sa poprostu za drodzy dla polskiego odbiorcy