Poczta Polska Usługi Cyfrowe, oferująca usługi pocztowe przez internet pod marką Envelo, dołączyła do Koalicji „Wybieram e-faktury”, inicjatywy Konfederacji Lewiatan. Razem z pozostałymi koalicjantami będzie edukowała Polaków, jak działają faktury elektroniczne i jakie korzyści płyną z ich stosowania. Platforma Envelo stworzona przez spółkę Poczta Polska Usługi Cyfrowe oferuje e-usługi dla biznesu i klientów indywidualnych.
Jedną z nich jest Neofaktura, dzięki której użytkownicy mogą wysyłać oprócz tradycyjnych, drukowanych faktur również faktury elektroniczne. Envelo w swoich działaniach od samego początku stawia na edukację użytkowników w zakresie nowych technologii. Jako partner Koalicji „Wybieram e-faktury” wraz z Konfederacją Lewiatan będzie promować wiedzę na temat faktur wysyłanych przez internet.
E-faktura, czyli co warto wiedzieć
Celem Koalicji „Wybieram e-faktury” jest upowszechnianie wiedzy o tego typu dokumentach. W gronie sygnatariuszy obok Envelo znalazły się takie firmy jak Orange, UPC, ING i Sage. Wszystkie łączy idea, by stworzyć na polskim rynku takie warunki, dzięki którym obrót e-fakturami będzie bezpieczny i powszechny. Wspólne działania są ukierunkowane na podniesienie wśród przedsiębiorców i ich klientów świadomości, jakie korzyści płyną z zastosowania faktur elektronicznych. To przede wszystkim czynniki ekonomiczne: oszczędność czasu i redukcja kosztów. Nie bez znaczenia jest też aspekt ekologiczny. W tym zakresie wprowadzenie e-faktur to działanie z obszaru społecznej odpowiedzialności biznesu. Przedsiębiorcom Envelo będzie pomagać również w optymalizacji procesów dystrybucji faktur w warunkach, gdzie część tych dokumentów będzie wysyłana w formie papierowej a część w wersji elektronicznej.
Envelo wybiera e-faktury
Od 1 stycznia 2013 r. e-faktury nie muszą być opatrzone podpisem elektronicznym. Dokument w wersji cyfrowej jest równy pod względem księgowym i prawnym fakturze drukowanej. Ustawodawca nie zobowiązuje już także wystawcy do papierowej archiwizacji takich dokumentów – wystarczy, by były zgromadzone np. na dedykowanym portalu, takim jak platforma Envelo.
– Wielu Polaków wciąż woli tradycyjne, papierowe faktury, ale coraz większa liczba przedsiębiorców musi wystawiać również faktury elektroniczne, żeby zaspokoić potrzeby drugiej części społeczeństwa. Mając to na uwadze, Envelo chce w ramach Koalicji przybliżyć przedsiębiorcom, jak poradzić sobie z obsługą dwóch typów faktur, tych wysyłanych w formie tradycyjnych listów oraz tych wysyłanych w formie bezpiecznych wiadomości elektronicznych – wyjaśnia Grzegorz Świdwiński, prezes zarządu spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe.
Envelo w ramach Koalicji „Wybieram e-faktury” będzie promować zarówno wiedzę na temat wystawiania faktur elektronicznych, jak i przepisów dotyczących tych dokumentów. Ważnym aspektem podkreślanym w działaniach Envelo i Koalicji są profity płynące z korzystania z faktur elektronicznych tak dla wystawców, jak i odbiorców tych dokumentów.