Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era oraz Centertel, operator sieci Orange, podpisały list intencyjny dotyczący współpracy przy tworzeniu standardów pozwalających na wdrażanie i rozwój mobilnych usług nowej generacji.
Rozwój technologii telekomunikacyjnych umożliwia wprowadzanie na rynek zaawansowanych usług, które znacznie rozszerzają możliwości codziennego wykorzystania telefonu komórkowego. Może on spełniać rolę karty płatniczej, elektronicznego biletu autobusowego, czytnika Foto Kodów (kody 2D), czy odbiornika mobilnej telewizji cyfrowej.
Podpisany przez Polską Telefonię Cyfrową i PTK Centertel list intencyjny wyraża gotowość do podjęcia wspólnych prac, których celem jest stworzenie niezbędnych standardów nowych usług. Intencją obu operatorów jest wypracowanie rozwiązań pozwalających na najpełniejsze wykorzystanie możliwości nowych technologii telekomunikacyjnych oraz stworzenie warunków dla szybkiego zaoferowania nowoczesnych rozwiązań zaspokajających rosnące potrzeby klientów.
Operatorzy zakładają, że prace związane z wypracowywaniem standardów będą miały charakter otwarty. Umożliwia to przystąpienie do nich innych operatorów komórkowych oraz partnerów ofert – przedstawicieli sektora bankowego, handlu i transportu publicznego.