Nagroda w kategorii „Bankowość i Finanse” jest efektem umiejętnego łączenia ubezpieczeń i najnowszych technologii. Kapituła doceniła przede wszystkim wdrożenie w 2016 roku iHestii – rozwiązania, z którego w rok po prezentacji korzysta ponad 11 tysięcy agentów ubezpieczeniowych zapewniając swoim klientom Najwyższy Standard Ochrony. iHestia dostarcza produkty szyte na miarę od podstawowej do kompleksowej ochrony, której zakres klient uzgadnia ze swoim opiekunem.
Umożliwia przeprowadzenie większości operacji w trybie rzeczywistym, bez konieczności wypełniania większości niezbędnych dotychczas dokumentów czy uzyskiwania zgód z centrali. Ubezpieczyciel umożliwia w ten sposób przejęcie przez pośredników 80% wszystkich operacji związanych ze sprzedażą i obsługą. Ta zmiana już się dokonuje i obecnie już tylko przy co trzeciej operacji wymagane jest zaangażowanie ubezpieczyciela.
Dzięki iHestii agenci mają okazję zmienić swój model biznesowy. To rozwiązanie w centrum operacji stawia pośrednika ubezpieczeniowego, który ma możliwość zainicjowania trójstronnego dialogu między nim, klientem i ubezpieczycielem.
– Na ten sukces złożyło się kilka lat pracy pracowników ERGO Hestii z partnerami – ATENĄ i Logisferą Novą. Dzisiejszy kształt iHestii to również efekt zaangażowania agentów w dopasowanie tego rozwiązania do potrzeb codziennej obsługi klientów. iHestia łącząc trzy światy klienta, agenta i towarzystwa stworzyła jeden – Nowy Świat Ubezpieczeń. Gratuluję twórcom i dziękuję za wsparcie przy ciągłym rozwijaniu iHestii i stymulowanie do sięgania po kolejne nowości technologiczne – podsumowała Małgorzata Makulska, Wiceprezes Grupy ERGO Hestia.
– iHestia umożliwiła agentom przejście od roli sprzedawcy do doradcy. Wyposażyliśmy agenta w dodatkowe uprawnienia, które skracają dystans w procesach ubezpieczeniowych. W iHestii zebraliśmy wszystkie najlepsze doświadczenia i zamknęliśmy je w jednym rozwiązaniu, które stało się platformą do rozwoju kolejnych technologii. W tej chwili mamy rozpoczęty kolejny projekt – Jupiter, który opiera się na platformie technologicznej iHestii – mówi Bartosz Dołkowski, dyrektor zespołu projektowego iHestia.
ERGO Hestia nieprzerwanie stawia na łączenie nowych technologii z biznesem. Niedawny alians z twórcami aplikacji Yanosik zaowocował wprowadzeniem na rynek opartej na telemetrii marki ubezpieczeń komunikacyjnych YU!. W tym rozwiązaniu ryzyko ubezpieczeniowe jest oceniane na bazie danych pozyskanych z aplikacji mobilnej Yanosik oceniającej styl jazdy użytkownika. W ten sposób z wykorzystaniem technologii ERGO Hestia pozwala pracować na poprawą stylu jazdy oraz obniża ceny ubezpieczeń dla tych, którzy jeżdżą bezpiecznie.
– W niedalekiej przyszłości ubezpieczyciele, nie tylko my, będą firmami technologicznymi. Za chwilę będziemy udostępniać pojemność ubezpieczeniową, integrować się z innymi partnerami, to będzie odbywało się cyfrowo. My konsekwentnie do tego dążymy. Digitalizacja jest częścią naszej strategii biznesowej. Jeśli zadać pytanie, kto jest u nas liderem transformacji, to odpowiemy, że jest nim Prezes Zarządu. To pokazuje, jak duża jest świadomość znaczenia technologii. Jeśli mówimy o naszych rozwiązaniach IT, to trzeba powiedzieć, że IT od początku jest istotną częścią naszej firmy. Priorytetowo wyeliminowaliśmy procesy manualne, papier. Byliśmy jednym z pionierów w pełni on-linowego podejścia do środowiska pracy agentów. Takie mamy fundamenty do dalszego rozwoju w nowej rzeczywistości. Zarząd popycha całą organizację w kierunku bardziej cyfrowego świata, obecnie pozycjonujemy siebie coraz bardziej jako firma technologiczna. Nie wyobrażam sobie prowadzenia biznesu bez technologii, teraz to już jest nierozłączne. Jednocześnie pamiętamy, że agent pozostaje w centrum naszych operacji – określa kierunek rozwoju firmy Damian Haustein, odpowiedzialny za IT dyrektor Biura Rozwoju ERGO Hestii.